۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85054816
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

خانواده‌ها رفتارهای هیجانی فرزندان را در چهارشنبه‌سوری مدیریت کنند

رشت - ایرنا - رئیس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ولایت «سوانح و سوختگی» رشت با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه آخر سال از خانواده‌ها خواست تا برای پیشگیری از حوادث این روز، رفتارهای هیجانی فرزندان خود را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علی علاسوند روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانواده‌ها رفتارهای هیجانی فرزندان خود را با صحبت کردن با آنها درباره خطرات ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری مدیریت کنند و در کنار آنها باشند و رهایشان نکنند.

وی با تشریح خدمات‌رسانی مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ولایت رشت "سوانح و سوختگی" افزود: در این مرکز با ۲۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و هفت پزشک عمومی در بخش هایی اعم از سوختگی، جراحی پلاستیک، فک و صورت خدمات ارائه می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ولایت رشت با اشاره به فعالیت حدود ۳۰۰ نیرو در این مرکز خاطر نشان کرد: نزدیک ۱۵۵ نیرو در بخش درمانی و بقیه در بخش اداری سوانح و سوختگی ولایت رشت فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ولایت رشت تنها سانتر سوختگی در گیلان است، اضافه کرد: علاوه بر خدمات رسانی به گیلانیها از استان‌های دیگر از جمله قزوین و اردبیل بیمار به این مرکز ارجاع می‌شود، پارسال در مجموع ۹۰۰ بیمار در سوانح و سوختگی ولایت رشت بستری شدند ضمن اینکه خدمات سرپایی نیز ارائه شد.

رئیس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ولایت رشت "سوانح و سوختگی" با اشاره به آمادگی این مرکز در طول سال برای خدمات‌رسانی به بیماران اظهار کرد: تمامی نیروها در چهارشنبه سوری برای خدمات‌رسانی احتمالی به صورت ویژه آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به مراجعه ۲۹ نفر از گروه‌های سنی مختلف در جریان حوادث چهارشنبه سوری به مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی ولایت رشت اضافه کرد: یک نفر بستری شد ضمن اینکه بیشترین آسیب‌ها مربوط به دست و صورت بود.

دکتر علاسوند از مردم خواست تا در صورت بروز حوادث چهارشنبه‌سوری یا هر گونه سوختگی در وحله اول خونسردی خود را حفظ کنند و در صورت بروز سوختگی سطحی از مالیدن موادی از جمله روغن، سیب‌زمینی رنده شده و گذاشتن یخ بر روی سطح آسیب خودداری کنند.

وی، بهترین کار را نگهداشتن عضو سوخته به مدت ۲۰ دقیقه زیر شیر آب سرد و استفاده از پماد سوختگی و پوشاندن آن با دستمال تمیز عنوان کرد و افزود: از ترکاندن تاول‌های ناشی از سوختگی جلوگیری شود این مهم موجب عفونت ثانویه می‌شود.

چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های باستانی ایرانیان است که هر ساله در روزهای پایانی سال "شب چهارشنبه آخر سال" انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha