۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۴۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85054952
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار روحانی برجسته بحرین درباره عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل

تهران - ایرنا - «علامه سید عبدالله الغریفی» روحانی برجسته بحرینی بار دیگر با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی مخالفت کرد و درباره ترویج شعار عادی سازی روابط کشورهای عربی با این رژیم موسوم به «توافق ابراهیمی» هشدار داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های بحرین، این روحانی برجسته در سخنرانی خود در مسجد امام صادق (ع) در شهرک الدراز در غرب منامه، افزود: امت اسلامی با همه تعلقات دینی و ملی‌اش، با وجود رژیم اشغالگر سرزمین فلسطین و هتک حرمت قدس شریف، چاره‌ای جز رد همه مسیرهای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها ندارد.

وی اظهار داشت: شعار ابراهیم‌گرایی (توافق‌های عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی) که این روزها مطرح می‌شود، اهدافی را تضمین می‌کند که ربطی به تقریب مذاهب ندارد و توسط اهداف مهندسی شده توسط سیاستمداران غربی و رژیم صهیونیستی هدایت می‌شود.

الغریفی با تاکید بر اینکه هرگونه نزدیکی میان ادیان آسمانی رد نمی‌شود، به شرایط کنونی که از نزدیکی ادیان برای اهداف خاص سیاسی سوءاستفاده می‌شود اشاره و اضافه کرد: این اهداف انواع شرارت‌ها و از بین بردن منافع مردم را در درون خود انباشته است؛ لذا باید از هر شعاری که تحقق این هدف را هموار می‌کند حذر کرد حتی اگر عنوان دین را به خود بگیرد.

وی افزود: ما طرفدار افراط گرایی، تروریسم، خشونت و تخریب نیستیم بلکه طرفدار عشق، تسامح، وحدت و مهربانی هستیم.

این روحانی برجسته بحرینی اضافه کرد: ما فرزندان دین و پاسدار وطن هستیم و به عنوان یک مسلمان از ما خواسته شده است تا در همه زمینه‌ها از صهیونیست‌های این زمان، فاصله بگیریم.

الغریفی به خطر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: گسترش صهیونیسم با هر عنوان و با هر شکل، توجیه و هر چقدر که باشد برای همه ارزش‌ها، اخلاق، میهن، مردم، امنیت و صلح ما ویرانگر است.

این روحانی برجسته بحرینی، دلسوزی برای کشورها و مردم آن‌ها و ثابت قدم در دین و ارزش‌های آن را خواستار شد.

مقام‌های بحرین و رژیم صهیونیستی سپتامبر ۲۰۲۰ با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در کاخ سفید توافق نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کرد؛ اقدامی که موجب خشم مردم انقلابی بحرین و بسیاری از مسلمانان شد.

مردم بحرین بارها با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند و شخصیت‌های سیاسی و دینی این کشور نیز درباره تبعات و عواقب ناگوار سازشکاری آل خلیفه با صهیونیست‌ها در سطح داخلی و منطقه‌ای هشدار داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha