استاندار یزد: عملکرد روابط عمومی‌های استان در پاسخگویی به شبهات ضعیف است

ایرنا – یزد – استاندار یزد با انتقاد از انفعال روابط عمومی برخی از دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: عملکرد این بخش در انعکاس خدمات دولت قابل دفاع نیست و در پاسخگویی به شبهات نیز بعضا به موقع عمل نمی کنند، تدوین پروتکل‌های اجرایی برای این بخش ضروری است و ارزیابی‌ها نیز بر همین اساس باید صورت گیرد.  

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز یکشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان یزد، افزود:با وجود مشکلات و محدودیت های دولت، اقدامات موثری در استان صورت گرفته که در تاریخ استان بی نظیر بوده است اما روابط عمومی برخی از دستگاه های متولی نتوانسته اند این اقدامات به گونه ای که باعث اقناع شهروندان شود، منعکس کنند و در زمینه جریان سازی رسانه ای ضعیف عمل می کنند.

وی ادامه داد: بارها رهبر معظم انقلاب و به دولت های مختلف در خصوص اطلاع رسانی هنرمندانه رهنمودهایی ارائه کرده اند و انتظار دولت هم این است که فعالیت از طریق روابط عمومی اطلاع رسانی اصولی انجام شود.

استاندار یزد تصریح کرد: در استان یزد در زمینه های مختلف مانند بورسیه دانشجویان از سوی صنایع مدل هایی تهیه شده که در سطح ملی نیز مورد استقبال قرار گرفته و فراگیر شده است، در زمینه اطلاع رسانی نیز نیاز به ایجاد یک مدلی در استان هستیم، باید بررسی شود که کجای کار لنگ می زند و قبل از پرداختن به مصداق ها، مبنایی مشخص و بایسته های تحقق این مبنا نیز فراهم شود .

فاطمی برگزاری منظم و هفتگی جلسات شورای اطلاع رسانی را مورد تاکید قرار داد و افزود: دستور کار نشست ها باید از قبل مشخص و تنظیم شود و ابعاد مختلف کار از قبل دیده و سپس در شورای اطلاع رسانی مطرح شود.

استاندار یزد گفت: الان مسئله این است که نظام اسلامی با وجود تمامی محدودیت ها فعالیت و اقدامات زیادی را به ثمر رسانده ولی این شناخت و اقناع نسبت به کارهای بزرگ انجام شده در میان مردم دیده نمی شود.

فاطمی ادامه داد: برخی به اسم تحلیلگر و موارد دیگر سئوالات و شبهاتی مطرح می کنند اما دستگاه های متولی در این زمینه پاسخ نمی دهند و بزرگترین گلایه من از روابط عمومی های استان، پاسخگو نبودن به این شبهات است .

وی گفت: برای روابط عمومی دستگاه‌های استان آیین نامه با رویکرد پاسخگویی تدوین و ارزیابی آنها نیز بر اساس همین آیین نامه انجام شود، این وظیفه روابط عمومی استانداری نیست که به جای همه دستگاه ها پاسخگوی شبهات باشد.

فاطمی افزود: ملاک ارزیابی روابط عمومی ها باید پاسخگویی به شبهات و ارتباط با رسانه ها باشد و اطلاع رسانی فقط به برگزاری نشست های خبری خلاصه نشود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد طرح کالابرگ الکترونیک گفت: اطلاع رسانی در مورد کالابرگ و نحوه دریافت آن باید بصورت عملی انجام شود و بخصوص برای دورترین نقاط استان که نیاز به اقدامات ویژه تری دارد، اطلاع رسانی این امر نیز با بقیه موارد فرق دارد و باید همه جوانب به اطلاع مردم رسانده شود .

فاطمی بر اطلاع رسانی به اصناف در این زمینه برای آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز تاکید کرد و برگزاری نشست هایی را با گروه های مرجع در این زمینه خواستار شد.

محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، رفاه و تامین اجتماعی استان یزد نیز در این نشست گفت: در 10 روز اخیر یکصد فروشگاه بزرگ، 233 واحد صنفی و 33 شرکت تعاونی از نظر فراهم سازی زیرساخت برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان آماده شده اند و با برگزاری جلسات با اصناف بستر مورد نیاز برای اجرای این طرح در استان فراهم می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha