۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۱۸
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85055275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقال تروریست‌های داعش به پایگاه‌های آموزشی غیرقانونی آمریکا در سوریه

تهران-ایرنا- نیروهای اشغالگر آمریکا عناصر تروریستی داعش را به پایگاه‌های آموزشی غیر قانونی خود در منطقه «التنف» در حومه حمص منتقل کردند.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا، بالگردهای ارتش آمریکا اعضای داعش را از زندان الثانویه در الحسکه به سمت پایگاه خود در منطقه الشدادی در شمال سوریه منتقل کردند تا آنها را از آنجا به التنف در حومه شرقی حمص (نزدیک مرز عراق) ببرند.

خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» گزارش داد، این در چارچوب طرح‌های اشغالگران آمریکایی برای استفاده مجدد از تروریسم با هدف بر هم زدن ثبات سوریه از طریق سوق دادن تروریست‌ها به انجام حملات به اماکن مسکونی، زیرساخت‌ها و مواضع ارتش سوریه صورت گرفته است.

پیش از این، نیروهای اشغالگر آمریکا تروریست‌های داعش را از زندان غویران به اردوگاه‌های منطقه التنف منتقل کرده‌ بودند تا در آنجا دوره آموزش استفاده از مهمات را بگذرانند و سپس آنها را در اطراف این منطقه و در صحرای سوریه برای انجام حملات علیه غیرنظامیان، اتوبوس‌ها و اماکن مسکونی و پایگاه‌های ارتش سوریه در شرق سوریه مستقر کرده‌اند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروهک شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

در سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آنها شده، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

سوریه از سال ۲۰۱۱ شاهد بحران ناشی از حمایت برخی کشورهای همسایه این کشور و کشورهای غربی، عربی و رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها از جمله داعشی‌ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha