۵۵۰۰ اصله نهال در آذربایجان غربی غرس شد

ارومیه - ایرنا - سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: همزمان با یکصدمین سالروز تاسیس جمعیت هلال احمر پنج هزار و ۵۰۰ اصله نهال در سراسر این استان غرس شد.

سید نبی قائمی میرآبادی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهال‌ها توسط اداره کل منابع طبیعی استان تهیه و مکان یابی آن نیز در مناطق مختلف توسط این نهاد انجام شده است.

وی با بیان اینکه این نهال ها در چندین منطقه ارومیه از جمله جبل و سیلوانا هم غرس شد، اضافه کرد: این اقدام در راستای کاشت همزمان صدهزار درخت در روز جاری به همت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد. ️

قائمی گفت: در راستای این اقدام در بیش از ۱۷ نقطه استان عملیات کاشت همزمان با همکاری مشترک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعیت هلال احمر انجام شد. ️

۵۵۰۰ اصله نهال در آذربایجان غربی غرس شد

وی گفت: این اقدام فرهنگی و زیست محیطی ضمن ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست، در افزایش انگیزه اجتماعی مردم برای داشتن زیست‌بومی سرسبز و شاداب تأثیر خواهد داشت.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی تاکید کرد: سه میلیون اصله نهال تولیدی در نهالستان‌های این استان در یک هفته گذشته در هفته درختکاری (۱۵ تا ۲۱ اسفند) توزیع و عرضه شده است.

به گزارش ایرنا، برنامه های هفته منابع طبیعی وآبخیزداری سال ۱۴۰۱ با شعار «درخت برای زندگی؛ با هم بکاریم برای ایران سرسبز، ایران قوی» همزمان در سراسر کشور در استان آذربایجان غربی نیز با حضور اقشار مختلف مردم، همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha