سه میلیون اصله نهال هفته درختکاری در آذربایجان غربی توزیع می‌شود

ارومیه - ایرنا - سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری آذربایجان غربی گفت: سه میلیون اصله نهال تولیدی در نهالستان‌های این استان آماده توزیع و عرضه در هفته درختکاری (۱۵ تا ۲۱ اسفند) است.

سید نبی قائمی میرآبادی روز یکشنبه در حاشیه آیین درختکاری در مدرسه نیلوفر ارومیه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سالانه افزون بر هشت میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال در استان تولید می‌شود که علاوه بر مصرف در داخلی به سایر استان‌های کشور از جمله یزد و خراسان شمالی نیز ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ نهالستان منابع طبیعی در دارلک مهاباد و منطقه باراندوز ارومیه دایر و فعال است، اضافه کرد: سه نهالستان دیگر نیز در دست احداث است که از سال بعد به بهره برداری می‌رسد.

به گفته سرپرست اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی، نهالستان‌های دولتی این استان سالانه افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نهال تولید و روانه بازار می‌کنند.

سه میلیون اصله نهال هفته درختکاری در آذربایجان غربی توزیع می‌شود

قائمی میرآبادی گفت: اطلاع رسانی و ترویج فرهنگی درختکاری در راستای صیانت از آب و خاک از برنامه‌هایی است که در طول سال در مدارس برای دانش آموزان اجرا می‌شود و در این راستا کودکان و نوجوانان با فواید این اقدام آشنا و برای حفاظت از این منابع طبیعی آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: هفته منابع طبیعی وآبخیزداری سال ۱۴۰۱ با شعار «درخت برای زندگی؛ با هم بکاریم برای ایران سرسبز، ایران قوی» همزمان در سراسر کشور در استان آذربایجان غربی نیز با حضور اقشار مختلف مردم، همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط برگزار خواهد شد.

در این آیین، دانش آموزان دبستان نیلوفر ارومیه اقدام به غرس نهال به همراه معلمان و مسوولان آموزش و پرورش و منابع طبیعی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha