عزم صنعتگران پاکستان برای تعامل با ایران و برپایی نمایشگاه‌های اختصاصی

تهران- ایرنا- بسیاری از شرکت‌های پاکستانی و صنعتگران حاضر در نمایشگاه بین المللی صنعت، معدن و انرژی‌ در «کراچی» با استقبال از پاویون جمهوری اسلامی ایران و تمجید از توانمندی‌های کشورمان بر لزوم تعاملات دوجانبه و انعقاد نمایشگاه‌های اختصاصی تاکید کردند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت، معدن و انرژی در کراچی به عنوان قلب اقتصادی پاکستان درحالی به کار خود پایان داد که مجموعه پاویون کشورمان در دو حوزه صنعت - معدن و انرژی - تجارت مملو از بازدیدکنندگان شامل صاحبان صنایع، صنعتگران، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و علاقه مندان به توانمندی‌های قوی کشورمان بود.

روز یکشنبه و در سومین روز از برگزاری این نمایشگاه «کامران تیسوری» استاندارد ایالت سِند که با جمعیت بالای ۲۲ میلیون، پرجمعیت‌ترین استان پاکستان است با حضور در محل نمایشگاه از غرفه‌های شرکت‌های ایرانی بازدید و در جریان توانمندی‌های قوی جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت، معدن، ماشین آلات، نفت و پتروشیمی قرار گرفت.

بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری پاکستان در دیدار با نمایندگان ایرانی با تمجید از دستاوردهای کشورمان در بخش‌های معدن، صنایع معدنی، فولاد و حوزه پتروشیمی راه‌های همکاری‌های دوجانبه، انتقال دانش و سرمایه‌گذاری را بررسی کردند.

«مسعود منصور» مشاور و دبیراجرایی خانه معدن ایران همزمان با اختتامیه نمایشگاه بین المللی پاکستان در گفت‌ وگویی با ایرنا گفت: رویداد فعلی در کراچی باعث آشنایی صنعتگران پاکستانی از ظرفیت‌های قوی ایران شد و این عزم و خواسته در این شرکت‌ها مشاهده شد که خواستار برپایی نمایشگاه تخصصی دو کشور همسایه در حوزه صنعت و معدن هستند.

وی افزود: خانه معدن زمینه کار، فعالیت و تولید بیشتر در حوزه معدن و صنایع معدنی را در کشور فراهم می‌کند و یکی از ابزارهای تحقق این هدف حضور در رویدادهای نمایشگاهی منطقه‌ای و بین المللی است.

این فعال اقتصادی اظهارکرد: ما شاهد تبادل نظر موثری با صنعتگران و شرکت‌های پاکستانی در نمایشگاه بودیم و دوستان پاکستانی بر لزوم برپایی نمایشگاه‌ تخصصی و مشترک معدن و صنایع وابسته به آن تاکید داشتند.

براساس این گزارش، نمایشگاه بین‌المللی صنعت، معدن و انرژی‌ با حضور فعال صنعتگران و همراهی ۱۲ شرکت‌ مطرح جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در شهر «کراچی» به عنوان قلب اقتصادی پاکستان گشایش یافت و روز یکشنبه به کار خود پایان داد.

این رویداد اولین همکاری مشترک دو همسایه دوست و برادر پس از امضای سند همکاری میان سازمان‌های توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha