۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۲۹
کد خبر: 85055473
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزهای خوش بارانی و حال خوب مردم در کرمانشاه

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۲۹
کد خبر: 85055473
روزهای خوش بارانی و حال خوب مردم در کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - بارش‌های بهاری که از هفته گذشته در استان کرمانشاه آغاز شده و از بامداد امروز نیز با ورود یک سامانه جدید تداوم یافته موجب خوشحالی فراوان مردم این خطه شده و لبخند شادی را بر لبان آنها آورده است.

به گزارش ایرنا، با وجود آنکه هنوز بیش از یک هفته به پایان فصل زمستان زمان باقی مانده است ولی از هم اکنون هم می شود صدای پای فصل بهار را با بارش هایی که از هفته گذشته آغاز و هنوز نیز تداوم دارد شنید.

این بارش ها که حال مردم کرمانشاه به ویژه روستاییان و کشاورزان را خوب کرده است ضمن آنکه غبار را از چهره شهرها زدوده است مردم را به داشتن یک سال خوب با وفور نعمت بسیار امیدوار ساخته و شادی را میهمان دل آنها کرده است.

حال و هوای این روزهای کرمانشاه کاملا بهاری شده و مردم و کشاورزان خوشحال از بارش این رحمت الهی این بارش ها را یک عیدی ارزشمند از جانب پروردگارشان می دانند.

بارش‌ها باعث جاری شدن روان‌آب و زنده شدن سراب ها در برخی شهرها و روستاهای کرمانشاه شده و بارقه امید را برای جبران بخشی از تبعات خشکسالی متوالی در دل مردم منطقه زنده کرد تا ساکنان این استان همچنان امیدوار به سخاوت آسمان باشند.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: میزان بارش ها در سال زراعی جاری با چهار درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته به طور میانگین به ۲۴۷ میلی متر رسیده است.

«سعید قاسمی» افزود: سامانه بارشی قبلی که اواخر هفته گذشته این استان را فراگرفت خوشبختانه موجب بارش های خوبی در سطح استان شد که میانگین آنها حدود ۴۶ میلیمتر بود.

وی اضافه کرد: با ناپایدار شدن شرایط جوی، بارندگی، رعد و برق و وزش باد از امروز، دوشنبه این استان را فرا گرفته است و بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، این امواج ناپایدار طی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز جو منطقه را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد که علاوه بر کاهش دمای روزانه و افزایش نسبی دمای شبانه، به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و رعدوبرق در سطح استان می شود.

قاسمی تاکید کرد: بارش که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و در نیمه غربی استان از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود؛ ممکن است در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی و رگبار تگرگ نیز همراه شود.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: در روزهای جمعه هفته جاری و شنبه هفته آینده به استثنای افزایش نسبی دمای روزانه، ابرناکی قسمتی تا نیمی از آسمان و در بعضی ساعات وزش باد، پدیده قابل توجه دیگری برای سطح استان نخواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha