۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 1017
کد خبر: 85050102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش باران و قصه پرتکرار آبگرفتگی معابر و خیابان‌های کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - بارش شدید و بی‌سابقه باران در شهر کرمانشاه از صبح امروز سه‌شنبه موجب آبگرفتگی برخی معابر و خیابان‌های اصلی و فرعی این شهر شده و مشکلاتی را برای رفت و آمد و عبور و مرور مردم بوجود آورده است.

به گزارش ایرنا، بارش باران در حالی که از نیمه آخرین ماه از فصل زمستان در حال گذر هستیم هرچند موجی از خوشحالی را در میان شهروندان کرمانشاهی بوجود آورد ولی موجب بروز آبگرفتگی شدید در معابر و گذرگاه های شهری شده و مشکلاتی را برای تردد شهروندان به ویژه عابرین پیاده و عبور و مرور خودروها بوجود آورد که این امر در برخی نقاط شهر موجب بروز ترافیک سنگین نیز شد.

بارش باران این نعمت الهی هرچند که خوشحالی فراوان مردم و بویژه کشاورزان و روستاییان را به دنبال داشته اما در آن روی سکه نیز این سووال را در ذهن شهروندان ایجاد کرد که چرا بارش باران به مدت کمتر از نیم ساعت موجب بروز این مشکلات در سطح کلان شهری چون کرمانشاه شد، انگار شهرداری آمادگی مواجهه با کوچک‌ترین بحران‌ها را نیز ندارد.

تداوم بارش باران چنانچه همانطور که در برخی نقاط کشور امسال نیز مشاهده شد ممکن است چندین ساعت و حتی یک شبانه روز تداوم داشته باشد که در صورت بروز این اتفاق آیا تکلیف معابر و خیابان های شهر کرمانشاه که قادر به انتقال حتی حجم بارش های اندک نیستند چه خواهد بود؟

شاید وقوع این بارندگی های گاه و بیگاه و بروز مشکلات عدیده پشت سر آن تلنگری باشد برای مسوولان شهرداری کرمانشاه تا به فکر چاره باشند چاره ای که شاید قبل از وقوع حادثه این بار کارساز باشد.

بارش باران و قصه پرتکرار آبگرفتگی معابر و خیابان‌های کرمانشاه

بارش باران آن هم در این فصل سال قطعاً یک رحمت الهی است که باید قدر آن را دانست ولی اگر برای مواجه با آن برنامه ریزی نشود ممکن است این نعمت الهی خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

متأسفانه مردم شهر کرمانشاه سال‌ها است که با مشکل آبگرفتگی کوچه ها، معابر و خیابان های سطح شهر روبرو هستند اما ظاهراً قرار نیست چاره‌ای از سوی مسوولان شهرداری کرمانشاه برای آن اندیشیده شود.

شهروندان انتظار دارند شهرداری علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای انتقال و جمع آوری آب های سطحی، اقدام به لایروبی منظم انهار و جوی‌ها کرده تا چند دقیقه بارش باران موجب سیلابی شدن معابر و خیابان‌ها نشود.

اما نکته جالب توجه اینجا است که در تمام حوادثی از این دست که در زمستان امسال نیز مورد مشابه آن در یخبندان سطح خیابان ها و معابر شهر بوجود آمد هواشناسی این شهر با صدور هشدارهایی احتمال وقوع این حوادث را از قبل پیش بینی و اعلام می کند.

هشدار نارنجی هواشناسی کرمانشاه نسبت به بارش باران و وزش باد

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نسبت به بارش باران و رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید و بروز گرد و غبار در استان روز سه‌شنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: امواجی ناپایدار از روز گذشته (دوشنبه) تا ظهر جمعه، جو منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده و به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

«سعید قاسمی» افزود: بارش، از اواخر وقت روز گذشته آغاز و تا ظهر امروز و نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، در نیمه شمالی و نواحی شرقی استان نمود بیشتری خواهد داشت.

بارش باران و قصه پرتکرار آبگرفتگی معابر و خیابان‌های کرمانشاه

وی اضافه کرد: وزش باد که در بعضی ساعات نسبتاً شدید خواهد بود؛ سبب گردوخاک محلی و بتدریج نفوذ غبار، بخصوص به جو مناطق غربی استان می شود.

قاسمی ادامه داد: پیرو این شرایط جوی بارش باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید، گردوغبار و احتمالاً رگبار تگرگ پیش بینی می شود.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بیان کرد: منطقه اثر بارش ها عمدتا نیمه شمالی و نواحی شرقی شامل شهرستان های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، اسلام آباد، دالاهو، کرمانشاه، سنقر، کنگاور، صحنه و هرسین و منطقه اثر گردوغبار نیز عمدتاً نیمه غربی، بخصوص نواحی مرزی شامل شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب خواهد بود.

وی نسبت به لغزندگی جاده‌ها و کندی در تردد وسائط نقلیه، آبگرفتگی معابرعمومی و رواناب، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه، احتمال شکستن شاخه درختان و وقوع خسارت به سازه های بلند، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و احتمال لغو پرواز ها هشدار داد.

قاسمی همچنین به شهروندان در زمینه احتیاط در رانندگی، پرهیز از سفرهای غیر ضرور، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع، اجتناب از تردد در هوای غبارآلود، آمادگی دستگاه های اجرایی، اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه ها و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha