۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبر: 85055618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاخ سفید: جمهوری‌خواهان تهدید اصلی برای تامین اجتماعی هستند

تهران- ایرنا- در پی مخالفت جمهوری‌خواهان با بودجه پیشنهادی دولت جو بایدن برای حفظ مزایای بیمه بازنشستگی، کاخ سفید حزب مقابل را تهدید اصلی برای تامین اجتماعی خواند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه "واشنگتن تایمز"، یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که با وجود پیش‌بینی‌های دولت جو بایدن مبنی بر اینکه مزایای بازنشستگی در یک دهه آینده به پایان می‌رسد، نمایندگان جمهوری‌خواه خود تهدید اصلی برای بیمه بازنشستگی و تامین اجتماعی هستند.

شالاندا یانگ مدیر دفتر مدیریت و بودجه، پس از انتشار بودجه پیشنهادی رئیس جمهوری که شامل تریلیون ها دلار مالیات جدید آن هم در گرماگرم اختلاف با اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان بر سر کاهش هزینه ها است، انگشت اتهام را به سمت حزب مخالف دولت نشانه گرفت.

یانگ به شبکه خبری "سی‌ان‌ان" گفت: اجازه دهید واضح بگویم: تهدید اصلی برای تامین اجتماعی بازنشستگان کسانی هستند که به دنبال سلب آن هستند. وی در ادامه تشریح کرد: رئیس‌جمهوری تصمیم گرفته بر حفظ مزایای بازنشستگی تمرکز کند و بودجه هم همین را نشان می دهد.

در مقابل جمهوری‌خواهان اتهامات وارد شده به خود را از سوی دولت رد کرده و همزمان خواهان کاهش مزایای مطرح شده از سوی دولت بایدن برای تامین اجتماعی هستند.

از سوی دیگر، دفتر بودجه غیرحزبی کنگره اعلام کرده است که تامین اجتماعی تا سال ۲۰۳۳ ورشکسته شده و باعث کاهش شدید مزایا شود و همین امر سبب نگرانی ها در واشنگتن شده تا کاری برای جلوگیری از آن صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha