۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۱۱
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85055879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاه انقلاب اسلامی به زنان متعالی است

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۱۱
کد خبر: 85055879
نگاه انقلاب اسلامی به زنان متعالی است

اردبیل - ایرنا - فرمانده اسبق لشگر عاشورا گفت: نگاه انقلاب اسلامی به زنان متعالی و مترقی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار غلامعسگر کریمیان روز دوشنبه در اجلاسیه بانوان اردبیل با اشاره به جایگاه زن در اسلام افزود: اسلام مقام بسیار بالایی برای زنان قائل است به طوری که در قرآن کریم وقتی سخن از سکون و آرامش و آسایش است، از زنان به عنوان مایه آرامش و آسایش و سکون انسان‌ها یاد شده است.

وی وجود سوره‌ای در قرآن کریم به نام زنان را یکی دیگر از نشانه‌های اهمیت و جایگاه زنان در اسلام برشمرد و اظهار کرد: بر همین اساس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ، فقهای اسلام، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به زنان بسیار ارش قائل هستند.

وی با اشاره به منزلت زن در خانواده بیان کرد: علاوه بر نقش همسری و مادری زنان در خانواده، آنها مدیر و رئیس خانواده بوده و بالاترین نقش در کیان خانواده را دارند چرا که آینده‌سازان کشور را زنان تربیت می‌کنند.

او با بیان اینکه قداست زنان در جمهوری اسلامی ایران بسیار بالا است، اضافه کرد: در جمهوری اسلامی برای در کنار جایگاه و ساحت مسئولیت‌پذیری فردی و اجتماعی و نقش همسری و مادری و حفظ اصالت و کرامت خانه و خانواده الگوی سومی که همان عرصه‌های اجتماعی،علمی، ورزشی و فرهنگی است، نیز تعریف شده است.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس ادامه داد: امروز به برکت جمهوری اسلامی زنان در کشورمان با تحصیل علم در عرصه‌های مختلف صاحب کرسی، فکر و اندیشه و در مجامع فرهنگی به عنوان تربیت کننده نسل آینده ایفای نقش می‌کنند.

سردار کریمیان با اشاره به نظرات اندیشمندان غربی درباره زنان گفت: غرب به زنان نگاه تحقیرآمیز دارد و همیشه و در همه حال از این ریحانه دردانه خلقت و بشریت به عنوان ابزار استفاده می‌کند.

فرمانده اسبق لشگر عاشورا افزود: دشمنان نظام اسلامی دنبال شکست در جنگ سخت و نیمه سخت علیه کشورمان رو به جنگ شناختی و ترکیبی آورده‌اند و می‌خواهند با تحریف واقعیت‌ها نظام اسلامی را شکست دهند.

وی با اشاره به غفلت دستگاه‌های فرهنگی کشورمان، اظهار کرد: در جنگ شناختی با تحریف واقعیت‌ها و تسخیر ذهن‌ها جای حق و حقیقت با دروغ و کذب عوض شده به طوری که ارزش‌ها در جامعه تبدیل به ضدارزش و ضدارزش نیز به ارزش تبدیل می‌شود.

سردار کریمیان با اشاره به تقدیم بیش از هفت هزار شهیده در کشور و ۲۱ شهیده از استان اردبیل، بیان کرد: بدون شک با حضور گسترده آحاد مختلف مردم به ویژه زنان عفیف ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف این بار نیز دشمنان و بدخواهان ملت بزرگ ایران شکست خورده و به اهداف شوم و پلید خود نخواهند رسید.

اجرای سرود، پخش کلیپ، سخنرانی تعدادی از زنان و مداحی از دیگر بخش‌های این اجلاسیه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha