«متروپل» و «غریب» از آثار آبرومند سینمای‌دفاع مقدس هستند

تهران- ایرنا- کارگردان فیلم سینمایی تک‌تیرانداز از «متروپل» و «غریب» به عنوان آثار آبرومندی نام برد که در حوزه دفاع مقدس و مقاومت ساخته شده‌اند و گفت: پروژه‌های دفاع مقدس دغدغه تمام اقشار با هر تفکر سیاسی است.

علی غفاری کارگردان آثاری سینمایی چون شاهرگ، چراغ‌قرمز، استرداد و ابوزینب در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره این که سینمای ما چقدر به سینمای ملی نزدیک شده اظهار داشت: دست جشنواره فیلم مقاومت امسال خصوصا با آثاری که در فجر رونمایی شد پر و تعداد آثار دفاع مقدس بالا بود.

وی با تاکید بر این که پروژه‌های دفاع مقدس دغدغه تمام اقشار با هر تفکر سیاسی است گفت: یعنی قهرمان‌های داستان در آثاری این گونه تماشاگر را تهییج می‌کنند که خاک و پرچمت را دوست داشته باش چون تمامی عزیزانی که رفته‌اند برای این خاک بودند و در طول تاریخ جاودانه شدند.

«متروپل» و «غریب» از آثار آبرومند سینمای‌دفاع مقدس هستند

نگاه در زمینه لجستیک سینمای دفاع مقدس باید ملی فراگیر شود

غفاری تاکید کرد: عزیزترین داشته انسان جان اوست و شهدایی مانند باکری، همت و بروجردی چون عزیزترین چیز خود را داده اند مورد علاقه مخاطبان هستند.

این کارگردان سینما ادامه داد: به نظرم، روند سینما امیدوارانه است و سال به سال که پیش می‌رویم اوضاع دست کم به لحاظ موضوعی بهتر می‌شود و به لحاظ تکنیکی و دانش سینمایی هم اوضاع خوب است. از نظر لجستیک مشکل داریم و نگاه در این زمینه باید ملی فراگیر شود.

امکانات شهرک دفاع مقدس هم جوابگوی تولیدات سینمایی نیست

وی گفت: موضوع‌‎های مقاومت و دفاع مقدس تجهیزاتی می‌طلبند که همه باید پای کار بیایند و دغدغه‌شان باشد. در این بخش از جمله در بخش پروازی و زرهی ضعف داریم.

غفاری می‌گوید امکانات شهرک دفاع مقدس هم جوابگوی تولیدات سینمایی نیست و باید نگاه ملی و از وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح، مجلس و ریاست جمهوری باید نگاه ویژه ای به این تولیدات باشد و امیدوارم اتفاق‌های بهتری بیفتد.

«متروپل» و «غریب» از آثار آبرومند سینمای‌دفاع مقدس هستند

وی با بیان این که از همه اینها مهمتر شرایط توزیع و اکران است گفت: متاسفانه خیلی پروژه‌های خوب داشتیم که در مرحله توزیع و پخش نمایش دچار مشکل شدند و دیده نشدند و این همه زحمت به هدر رفته است. این بخش هم نیاز به حمایت دارد.

پیشنهاد کارگردان استرداد برای نوروز/ خیلی سراغ رمان نرفته‌ام جز خارجی

غفاری همچنین برای نوروز پیشنهاد کرد اگر مجموعه‌های نمایشی تلویزیون را ببینید امیدوارم نون خ کار خوبی شده باشد و قطعا هم مخاطب‌های خودش را خواهد داشت.

«متروپل» و «غریب» از آثار آبرومند سینمای‌دفاع مقدس هستند

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم متروپل و غریب را ببینید. اینها آثار بسیار درخشانی در حوزه مقاومت و دفاع مقدس و فیلم‌های آبرومندی هستند.

کارگردان سینما و تلویزیون در عین حال به عنوان پیشنهاد در حوزه کتاب برای نوروز گفت: علاقه من به رمان است. متاسفانه رمان‌های خارجی بیشتر می‌خوانم ولی از کارهای نویسندگان خودمان قصه‌هایی که قابلیت فیلم شدن داشته باشد به شدت من را جذب می کنند. صادقانه بگویم خیلی سراغ رمان‌ها نرفتم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha