مذاکره با شرکت‌های خارجی برای نهضت ملی مسکن با رعایت منافع ملی در جریان است

تهران- ایرنا- دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدف ما استفاده حداکثری از ظرفیت پیمانکاران برای اجرایی کردن نهضت ملی مسکن است گفت: شرکت‌های خارجی نیز برای سرمایه‌گذاری در این بخش ابراز تمایل کرده که در حال مذاکره با آنها با رعایت منافع و مصالح ملی هستیم.

به گزارش ایرنا، روح الله اکبری روز دوشنبه در حاشیه امضای تفاهم‌نامه ساخت ۸۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن بین سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت‌های پیشران در تعدادی از استان‌های کشور افزود: از تمام ظرفیت‌ها از جمله انبوه‌سازان برای توسعه و اجرایی کردن نهضت ملی مسکن استفاده می‌کنیم و با توجه به اینکه قیمت مسکن بالا رفته بخشی از این هزینه ها را در قالب مشارکت با انبوه سازان تامین خواهیم کرد.

وی با اشاره به استفاده از دیگر ظرفیت‌ها ازجمله یوزانس‌های کوتاه مدت و فاینانس اظهار داشت: پس از سفر دولت به چین، گروه‌های مختلفی از این کشور و دیگر کشورها ازجمله آفریقا برای سرمایه گذاری در نهضت ملی مسکن ابراز تمایل کرده و به کشور آمدند که با رعایت منافع ملی و مصالح مردم با شرکت‌های خارجی تعامل خواهیم کرد.

اکبری گفت: با توجه به تفاوت‌هایی که بین کشور ما و دیگر کشورها در مسایلی از جمله زلزله وجود دارد تمام این موارد را لحاظ کرده تا با قراردادن مجموعه‌ای ضمن هدایت سرمایه گذاران خارجی با حداقل زمان ممکن و کاهش مدت زمان بوروکراسی اداری مسایل را حل و فصل کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت خارجی برای نهضت ملی مسکن استفاده نشده، بیان داشت: هم اکنون در حال مذاکرات با تعدادی از این شرکت ها هستیم.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی مهم ترین چالش در نهضت ملی مسکن، قیمت تمام شده آن است تصریح کرد: هدف ما این است که در خصوص تامین مالی از ظرفیت شرکای داخلی و خارجی استفاده کرده تا بتوانیم برای جامعه هدف هر چه سریعتر مسکن را با قیمت مناسب تری به آنها عرضه کنیم.

اکبری با اشاره به اینکه در بخش مسکن مشکلی در خصوص خدمات فنی و مهندسی نداریم، بیان داشت: کشورهای خارجی که با هدف سرمایه گذاری در طرح نهضت ملی مسکن به کشور ما می‌آیند در ارتباط با خدمات فنی و مهندسی از شرکای ایرانی استفاده می‌کنند و ما نیز این قول را می‌دهیم که از حداکثر ظرفیت پیمانکاران داخلی در این طرح استفاده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha