۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85056146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب فرهنگ‌نامه جاودانه‌های تاریخ در ورامین رونمایی شد

ورامین - ایرنا - همزمان با ۲۲ اسفند، سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام راحل، کتاب فرهنگنامه جاوادنه تاریخ در ورامین رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین در این مراسم گفت: کتاب فرهنگنامه جاودانه‌های تاریخ، مجموعه ای از خاطرات، وصایا و زندگینامه ۸۱ شهید والا مقام دوران هشت سال دفاع مقدس که از این تعداد، ۲۱ شهید متعلق به ورامین است.

هوشنگ عزیزپور افزود: علاوه بر چاپ و رونمایی از این کتاب، طرح ثبت خاطرات شفاهی جانبازان، آزادگان، همسر و مادران شهدا ‌در بنیاد شهید ورامین در حال انجام است که تا امروز خاطرات بیش از ۸۰ درصد جانبازان و خانواده شهدای شهرستان ثبت و ضبط شده است .

وی خاطرنشان کرد: کتاب فرهنگنامه جاودانه های تاریخ به قلم دکتر قنبری و دکتر قاسمی نگاشته و توسط انتشارات نشر شاهد به سفارش سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران چاپ گردیده است .
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست بنابراین تلاش می‌شود تا با ثبت خاطرات شهدا خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران گامی مهم در زنده نگاه داشتن یاد شهدا برداشته شود.

اجرای طرح سپاس از خانواده معظم شهدای ورامین
وی همچنین از اجرای طرح سپاس از خانواده معظم شهدا همزمان با روز شهید و تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

عزیزپور گفت: در اجرای طرح سپاس، ۱۰۳ تیم متشکل از مدیران دستگاه‌ها و ادارات، ائمه جمعه و جماعات، نیروهای نظامی و انتظامی از ۴۸۶ خانواده شهید ورامین تقدیر کردند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، به عنوان روز شهید نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha