آتش‌نشانان ارومیه در حالت آماده‌باش هستند
عکس تزیینی است

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: تمامی نیروهای عملیاتی و ایستگاه‌های آتش‌نشانی در راستای مقابله با خطرات چهارشنبه آخر سال به وضعیت آماده‌باش در آمدند.

حسین سرباز رشید روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم توجه مردم به توصیه‌های ایمنی افزود: تامین ایمنی، آسایش و سلامتی عمومی در جامعه بدون مشارکت همگانی فراهم نمی‌شود.

وی اظهار کرد: امیدوارم مردم بویژه جوانان و نوجوانان با رعایت موازین ایمنی به خصوص جدی گرفتن توصیه‌های سلامتی و امدادی از انجام رفتارهای پر خطر در چهارشنبه آخر سال پرهیز کنند.

آتش‌نشانان ارومیه در حالت آماده‌باش هستند

سرباز رشید با بیان اینکه آتش نشانان در حالت آماده‌باش هستند، ادامه داد: در خصوص اجرای طرح استقبال از عید نوروز و شب چهارشنبه آخر سال، آتش‌نشانان با استقرار خودروها و گشت موتور سوار به همراه تجهیزات کامل به صورت روزانه در نقاط پرتردد شهر و اماکن شلوغ در بیش از پنج نقطه حساس شهر به حالت آماده‌باش ‌در خدمت شهروندان هستند.

وی یادآور شد: البته آتش نشانان در تمامی ایام سال برای حفظ ایمنی شهروندان و جلوگیری از حوادث پر خطر در کنار مردم هستند.

آتش‌نشانان ارومیه در حالت آماده‌باش هستند

سرباز رشید با اشاره به ماموریت های سازمان آتش‌نشانی در ایام چهارشنبه آخر سال گفت: تمام ۱۰ ایستگاه فعال آتش‌نشانی با بیش از ۸۰ آتش‌نشان به همراه دو تیم سیار گشت‌زنی به منظور پوشش ایمنی شهر در چهارشنبه سوری فعال هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به احتمال بروز ترافیک در این شب، زمان رسیدن به محل‌های حوادث احتمالی و امدادرسانی به شهروندان افزایش می‌یابد به همین منظور ۶ تیم اطفایی به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات کامل در ۶ نقطه پر تردد شهر مستقر می‌شوند تا در صورت بروز حوادث به سرعت در محل حضور یابند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با بیان اینکه بیشترین قربانیان حوادث چهارشنبه سوری کودکان و جوانان پسر هستند، یادآور شد: سوختگی، قطع عضو و نابینایی شایع ترین صدمات وارده در حوادث چهارشنبه سوری است که برخی از آنها جبران پذیر نیستند.

آتش‌نشانان ارومیه در حالت آماده‌باش هستند

وی اضافه کرد: پرتاب مواد آتش زا و محترقه در بالکن، باز گذاشتن پنجره و بودن شاخه درختان خشک مقابل ساختمان از مهمترین عوامل بروز آتش سوزی در مراسم چهارشنبه سوری است.

سرباز رشید افزود: جوانان از انداختن مواد منفجره، قوطی‌های درب بسته و حشره کش ها به داخل شعله آتش جدا خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

روزهای پایانی سال موجب نگرانی و اضطراب خانواده‌ها نشود

وی به شهروندان توصیه کرد در هنگام بروز هر گونه حادثه‌ای، سریعا مراتب را به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی آتش‌نشانی و یا نیروهای آتش‌نشانی مستقر در سطح شهر اطلاع دهند و در صورت مشاهده خودروهای آتش‌نشانی حین اعزام به ماموریت، مسیر را برای تردد آنها باز نگه دارند.

آتش‌نشانان ارومیه در حالت آماده‌باش هستند

«آخیر چرشنبه» (چهارشنبه سوری) رسمی ماندگار از آیین کهن مردم آذربایجان غربی است که همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود ولی این آیین در دیار اقوام و ادیان آداب و رسوم منحصر به فردی دارد که متاسفانه استفاده از اقلام ترقه و انفجاری غیرمجاز سبب کج روی در اصل فرهنگ آن شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha