حریق منزل مسکونی در ارومیه با حضور به موقع آتش نشانان مهار شد

ارومیه - ایرنا - معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: آتش سوزی یک خانه مسکونی در این شهر که در نبود ساکنان دچار حریق شده بود با حضور به موقع آتش نشانی مهار شد.

مهدی حسن‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش‌نشانان با دریافت اولین هشدار آتش سوزی از پایگاه مرکزی سریعا به سمت شعله‌های افروز حرکت می‌کنند.

وی مسوولیت اصلی آتش نشانان را مهار سرکشی آتش قبل از گسترش و سرایت دانست و اظهار کرد: حضور به موقع آتش نشانان در محل آتش سوزی علاوه بر اطفای حریق، موجب عدم سرایت آتش به نقاط دیگر می‌شود.

حسن‌زاده با بیان لزوم سرعت در ماموریت‌های آتش نشانان ادامه داد: روز گذشته منزلی در کوی نرگس ارومیه در نبود ساکنان دچار حریق شده بود که با حضور به موقع آتش‌نشانان ایستگاه شماره ۲ مهار و خاموش شد.

وی اضافه کرد: شهروندان ارومیه طی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ و اطلاع‌رسانی به موقع این حادثه، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی سریعا تیم اطفای حریق ایستگاه شماره ۲ را به محل حادثه واقع در خیابان شهید منتظری کوی نرگس اعزام کرد.

حریق منزل مسکونی در ارومیه با حضور به موقع آتش نشانان مهار شد

حسن‌زاده یادآور شد: با توجه به خالی بودن این منزل، آتش‌نشانان در یک عملیات سنجیده سریعا پس از ایمن‌سازی محل اقدام به ورود کردند.

وی گفت: ماموران آتش نشانی با باز کردن درب ورودی این ساختمان و با استفاده از تجهیزات انفرادی و ۲ رشته لوله آبدهی فشار قوی بی‌درنگ خود را به کانون حریق در اتاق خواب این منزل مسکونی رساندند.

معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با بیان اطفای به موقع این آتش سوزی افزود: خوشبختانه با حضور به موقع ماموران آتش نشانی، عملیات اطفاء حریق به موقع انجام گرفت تا به دیگر قسمت‌های این منزل و خانه همسایه‌ها آسیبی نرسد.

بیشتر بخوانید:

چهار مورد آتش سوزی در ارومیه مهار شد

وی یادآور شد: در چنین عملیات‌هایی، آتش نشانان پس از جدا سازی وسایل سالم از سوخته و انجام عملیات لکه‌گیری، محل عملیات را جهت تکمیل پرونده در اختیار نیروی انتظامی قرار می‌دهند.

به گفته معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه، از ابتدای سال ۱۴۰۲، تاکنون ۴۲ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی ثبت شده که در نهایت ۱۱۴ مورد منتهی به عملیات امداد و نجات و ۱۱۹ عملیات اطفای حریق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha