به گزارش خبرنگار ایرنا؛ « مهدی حسینپور» روز سهشنبه در نشست خبری که در سرسرای اداره کل استاندارد استان کرمانشاه برگزار شد؛ افزود: در روزهای پایانی سال به منظور جلوگیری از التهاب بازار و اجحاف در حق مردم؛ طرح "عیدانه" با هدف ارتقا کیفیت خدمات در بخش دولتی و خصوصی در ۱۲ محور در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.
وی یکی از مهمترین حوزه های این طرح را؛ نظارت بر کیفیت بخشی خدمات به مسافران نوروزی و گردشگران که می توانند باعث رونق استان شوند عنوان کرد و گفت: در این طرح از مراکز اقامتی مانند هتل ها، هتل آپارتمان ها، زائر سراها در راستای ارایه خدمات مناسب و در خور مسافران بازرسی های ویژه صورت گرفته است.
حسینپور همچنین بر نظارت شدید بر ارایه خدمات با کیفیت در حوزه مسافربری استان مانند خدمات پایانه ها و اتوبوسرانی به مسافران، ایستگاه راه آهن، فرودگاه شهید اشرافی اصفهانی شهر کرمانشاه، مراکز پذیرایی مانند کیفیت و بهداشت رستوران ها، اغذیه فروشی ها، قهوه خانه ها، کافی شاپ ها، مراکز میوه و تره بار، و همچنین کیفیت و قیمت کالاهای فروشگاه های زنجیرهای در طرح عیدانه خبر داد.
مدیرکل اداره استاندارد استان کرمانشاه در ادامه از برنامه نظارت شدید اداره استاندارد استان کرمانشاه بر کیفیت و کم فروشی شیرینی فروشی ها و آجیل فروش ها در آستانه عید نوروز اشاره کرد و افزود: در ایام همچنین بر فعالیت با کیفیت قالی شویی های استان برای اولین نظارت شد.
حسینپور همچنین گفت: در این طرح هر هفته با کم فروشی در سطح بازار و چگونگی کیفیت ارایه خدمات ارگانهای دولتی و بخش خصوصی از طریق بازرسی های مستمر نظارت می شود.
وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۴ هزار ماموریت ویژه در راستای بازرسی و کنترل کیفیت کالا در سطح بازار و واحدهای تولیدی در استان کرمانشاه انجام شده است گفت: طرح عیدانه اداره کل استاندارد کرمانشاه تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
هزار بار از واحدهای تولیدی استان کرمانشاه بازرسی سرزده انجام شد
رییس اداره انطباق استاندارد استان کرمانشاه نیز در ادامه این نشست خبری به حوزه گسترده ارزیابی های متعدد انطباق و عدم انطباق این اداره کل با استانداردهای لازم خدمات و کالاها اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱؛ هزار بار از واحدهای تولیدی و استاندارد کالاهای آنها بازرسی سرزده صورت گرفته است.
«یاسر مرادی» همچنین از صدور ۴۸ پروانه استاندارد برای کالاهای تولید استان در سال جاری خبر داد و به بازرسی کیفیت خدمات در مراکز سالمندان استان برای اولین بار، مراکز خدمات پستی، ۲۴۶ مدرسه دولتی و غیر دولتی اشاره کرد و بیان داشت: بخشی از این مراکز با استانداردهای لازم عدم انطباق داشتند که به مراکز ذیصلاح برای رفع آن گزارش داده شده است.
وی در ادامه به ۲۴۸ مورد بازرسی وسایل و تجهیزات بازی بوستان ها و اماکن باز تحت پوشش شهرداری ها در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و اظهار داشت: اکثر آنها دارای عدم انطباق با استاندارد لازم است و از شهرداری ها خواست در این خصوص باید اقدام به استاندارد سازی کنند.
مرادی سپس به از ارزیابی استاندارد ۲۳ سالن ورزشی استان اشاره کرد و گفت: تقریبا این سالن ها استاندارد بودند.
رییس اداره انطباق استاندارد استان کرمانشاه در ادامه از ارزیابی و انطباق ۹ هزار و ۶۷۰ کالا در سطح بازار و ۳۳۳ مورد نمونه برداری در سطح عرضه، ۳۴۷ مورد ارزیابی برچسب انرژی وسایل خانگی و نوسازی ۱۷ هزار سیلندر گاز و معدوم سازی بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ سرشیر خراب سیلندر گاز در سال جاری اشاره کرد.
مرادی در بخش پایانی صحبت های خود به انطباق حدود ۶۰ درصد آسانسورهای اماکن عمومی مانند بیمارستان ها و کلینک ها ادارات و دیگر مراکز اشاره کرد.
وی در پایان از شهروندان خواست در خصوص عدم انطباق کالا و خدماتی با استاندارد با سامانه ۱۵۱۷ استاندار تماس بگیرند و در خصوص اطمینان از استاندارد کالایی کد ۱۰ رقمی آن را به سامانه هزار ۱۵۱۷ پیامک کنند.
نظر شما