ایرنا گزارش می دهد؛

دلیل شلوغی این روزهای مترو تهران؛ افزایش مسافر یا خرابی قطارها؟

۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹
کد خبر: 85056860
مدیرعامل مترو تهران: خرابی قطارها طبیعی است
دلیل شلوغی این روزهای مترو تهران؛ افزایش مسافر یا خرابی قطارها؟

تهران_ ایرنا_ شلوغی این روزهای ناوگان مترو منجر شده است که در برخی ساعات توان خدمات دهی به این حجم از مسافر را نداشته باشد و برخی شهروندان قید مترو سواری را بزنند.

به گزارش ایرنا، در واپسین روزهای سال، قطارهای مترو تهران مملو از مسافر است و اوج این شلوغی را می توان در خطوط یک، ۲ و سه دید.

برخی اعتقاد دارند که افزایش مسافر برای خرید شب عید منجر به شلوغی شده است اما برخی دیگر خرابی های پی در پی قطارها را عامل این ازدحام می دانند.

یکی از مسافران مترو در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: روز گذشته حدود ۴۰ دقیقه طول کشید که در خط یک سوار مترو شوم و قطار هم به دلیل نقص فنی حدود ۴۰ دقیقه با تاخیر رسید و گوینده ایستگاه هم مدام در حال عذرخواهی بود.

«غلامعباس» افزود: به طور طبیعی در شب عید و با توجه به خریدهای نوروزی شهروندان، میزان مسافران مترو نیز افزایش پیدا می کند اما سئوال این است که چرا در حالی که مردم اول صبح به خرید نمی روند، همچنان شاهد خرابی قطارها و شلوغی و ازدحام جمعیت در ایستگاهها هستیم؟

یکی دیگر از مسافران مترو در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: بدلیل ترافیک و کرایه بالای تاکسی بسیاری از شهروندان ترجیح می دهند که از مترو استفاده کنند و ضروری است که مدیران نسبت به افزایش شمار قطارها اقدام کنند.

وی افزود: مترو ۲۰ سال پیش راه اندازی شد که جمعیت تهران بیشتر از هفت میلیون نفر نبود، اما الان جمعیت تهران به مرز ۱۲ میلیون نفر رسیده است ولی ظرفیت مترو افزایش نیافته که هیچ، بلکه بدلیل فرسودگی و خرابی قطارها، این ظرفیت به کمترین حد رسیده است.

خانم سلطانپور اظهار داشت: اگر بجای مدیران شهری بودم، تمام اقدامات توسعه ای را به مترو اختصاص می دادم زیرا اگر مترو توسعه پیدا کند، شاهد این حجم از ترافیک در خیابان های شهر نخواهیم بود.

دلیل شلوغی این روزهای مترو تهران؛ افزایش مسافر یا خرابی قطارها؟

خرابی های مترو طبیعی است

اما مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه معتقد است که امکان خرابی قطارها وجود دارد و مساله ای طبیعی است اما سعی می شود که با مدیریت درست، این خرابی ها را به حداقل برسانیم.

مسعود درستی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: قطار نیز هم همچون سایر وسایل نقلیه یک وسیله مکانیکی است و امکان خرابی آن وجود دارد اما ما بر اساس چک لیست فنی بصورت روزانه سعی داریم قطارها را بدون مشکل فنی اعزام کنیم اما این اعزام ها به معنای هیچ گونه خرابی نیست.

وی با بیان اینکه در ماه اسفند استقبال مردم از مترو خیلی زیاد شده است، گفت: سعی کردیم با اعزام قطارهای فوق العاده، شلوغی روی سکوها را کاهش دهیم اما با توجه به افزایش پیک صبحگاهی، مسافران با سختی مواجه می شوند که از این بابت عذرخواهی می کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران یادآوری کرد: هم اکنون ۲ قطار در خط یک و همچنین یک قطار در خط سه بر اساس شلوغی و کنترل اتاق فرمان بصورت فوق العاده خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha