۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 2506
کد خبر: 85056873
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاسخ رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو به انتقادات

تهران- ایرنا- رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو، گفت: مسئول داوران باید در تمامی مسابقات همراه تیم ملی باشد. ضمن اینکه ما نقشی در اعزام داوران به رویدادها نداریم.

به گزارش ایرنا، شهرام اربابی‌ امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری فدراسیون تکواندو، اظهار داشت: از توان حافظ مهدوی رئیس پیشین کمیته داوران‌ فدراسیون استفاده می‌کنیم. هدف ما رساندن میانگین سن داوران به ۴۰ سال است.

وی افزود: نقش داور در تمام مسابقات مهم است و باید به پای بازیکنان برسند تا قضاوت درست داشته باشند. با تغییر هوگو، سبک مبارزه در تکواندو نیز تغییر کرده و بازیکنان نیز خودشان را به این مسئله تطبیق‌ دادند تا به‌ امتیاز برسند و همین امر موجب شد تا تکواندو دیگر زیبا نباشد. سال گذشته سیستم داوری تغییر کرد تا تکواندو تماشاگرانش‌ را از دست ندهد.

اربابی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه در دوره گذشته فدراسیون، همواره رئیس کمیته داوران در اعزام‌ها حضور داشت و به نظر می‌رسد اکنون نیز این روند ادامه دارد، عنوان کرد: اینکه از رئیس قبلی کمیته‌ داوران انتقاد می‌شد چرا به تمام مسابقات اعزام می‌شود، یک اشتباه است و به نظرم باید او همیشه همراه تیم ملی باشد چرا که قوانین بین‌المللی همواره تغییر می‌کند.

وی افزود: اگر اتحادیه آسیا، ۲ نفر را دعوت کند که یک نفر باید رییس کمیته داوران باشد ما تلاش می‌کنیم سه سهمیه بگیریم. این کار را برای قهرمانی آسیا انجام دادیم و حتی خودم در بین سه داور اعزامی نبودم. اگر می‌خواهیم روابط حفظ شود باید در مسابقات باشیم تا کرسی بگیریم. اما باید فکری کنیم تا دیگر داوران توانمند هم اعزام شوند.

اربابی در خصوص انتقادها از گزینش افرادی خاص برای‌ اعزام‌ها، توضیح داد: کمیته داوران هیچ نقشی در اعزام داوران به مسابقات جهانی و پیکارهای اوپن‌ ندارد. اتحادیه آسیا هر سال، نام ۱۵ داور جوان را از ما می‌گیرد و خودش برای مسابقات گزینش می‌کند. در فدراسیون جهانی نیز بر اساس عملکرد فعالیت داوران، آنان را گزینش می‌شوند. بسیاری از داوران‌ با هزینه خودشان اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای توکیو هیچ داوری از ایران برای ۶۰ نفر ابتدایی انتخاب نشدند اما اکنون من و باقری برای مرحله اول دعوت شدیم تا در جهانی و رویدادهای بین‌المللی قضاوت کنیم و در نهایت از این ۶۰ نفر، ۲۶ داور برای حضور در المپیک پاریس گزینش می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha