۱۱ نفر مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال در بیمارستان های مشهد بستری هستند

مشهد-ایرنا- رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۱۱ نفر بر اثر سوختگی های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال در بیمارستانهای مشهد بستری هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علی یزدانی روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه افزود: این مصدومان بیشتر در هنگام تولید مواد آتش زا دچار حادثه و سوختگی بین ۱۰ تا ۴۰ درصد شده اند.

یزدانی ادامه داد: برای پوشش درمانی حوادث چهارشنبه آخر سال همه بیمارستان های مشهد در آماده باش هستند اما بیمارستان های خاتم الانبیا و امام رضا (ع) به صورت ویژه درمان بیماران را برعهده دارند.

رییس مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: خانواده ها برای جلوگیری از ورود آسیب به فرزندان خود باید مسائل مراقبتی را مد نظر داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.

۵۱ بیمارستان آماده خدمت رسانی به زائران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: ۵۱ بیمارستان زیر پوشش این دانشگاه برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ایام نوروز در حال آماده باش قرار می گیرند.

دکتر شاپور بدیعی با اشاره به اینکه طرح نوروزی علوم پزشکی مشهد از ۲۵ اسفند سال جاری تا ۲۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: در این ایام برای خدمت رسانی در بخش سرپایی، ۱۸۶ درمانگاه بخش خصوصی و همچنین ۷۰ درصد از مطب پزشکان فعال خواهد بود.

وی تصریح کرد: هفت بیمارستان نیز در محدوده بارگاه منور رضوی به صورت ویژه در حال آماده باش هستند و بیمارستان های قائم(عج) و امام رضا(ع) برای خدمت رسانی تخصصی برنامه ریزی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی نیز تمهیدات لازم صورت گرفته است و تمامی پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در محورهای جاده ای و شهری برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران در آمادگی کامل هستند.

دکتر بدیعی با اشاره به برگزاری مراسم ویژه سال جدید و سخنرانی مقام معظم رهبری در روز نخست فروردین اظهار کرد: در این راستا، تیم های واکنش سریع در داخل حرم مطهر رضوی پیش بینی شده است تا در صورت نیاز در زمان مناسب به زائران و مجاوران خدمت رسانی شود.

وی با بیان اینکه عملکرد تمام مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی به طور مستمر مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد، گفت: مراکز آزمایشگاهی و تصویربرداری نیز در این ایام فعال و به مراجعین خدمات رسانی خواهند داشت.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha