۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85057110
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حدود ۱۸ هزار واحد مسکن دولتی خراسان شمالی در حال ساخت است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ساخت ۱۷ هزار و ۷۴۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم قاسمی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۸۰۰ هکتار زمین برای اجری طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی تامین شده است و به غیر از شهرهای شیروان و آشخانه، مشکلی در تامین زمین برای اجرای این طرح وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: در شیروان ۸۰ هکتار زمین با توافق با کشاورزان به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت و در آشخانه هم تاکنون ۱۲ هکتار زمین تامین شده است.

وی افزود: در استان ۶۶ هزار و ۷۸۸ نفر با ثبت نام در سامانه متقاضی دریافت مسکن دولتی شدند که از این تعداد، ۲۳ هزار و ۱۸۷ نفر حائز شرایط هستند.

قاسمی اضافه کرد: تاکنون هفت هزار نفر از متقاضیان نسبت به واریز آورده ۴۰ میلیون تومانی اقدام کردند و در مجموع ۴۷۰ میلیارد تومان آورده اولیه به بانک واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن دولتی در قالب نهضت ملی مسکن هزار قطعه زمین در بجنورد برای گروه های سه نفره تامین شده است که به متقاضیان واگذار می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: سالانه باید ۱۲ هزار واحد مسکونی در طی چهار سال در استان ساخته شود تا نیاز مردم و شهروندان به مسکن پاسخ داده شود، در این زمینه و برای برنامه ریزی بهتر، نیازمند اطلاعاتی از ساخت و ساز در شهرها هستیم اما متاسفانه شهرداری ها در ارائه این آمار همکاری مناسب ندارند.

سهل‌انگاری شهرداری در خدمات‌رسانی به مسکن مهر بجنورد

قاسمی درباره نظارت های سازمان نظام مهندسی ساختمان به اجرای پروژه های مسکن دولتی گفت: هیچ پروژه ای بدون نظارت مهندسان اجرا نمی شود و رویکرد ما این است که مشکلات موجود در مسکن مهر که ناشی از نبود این نظارت ها ایجاد شد، در طرح نهضت ملی مسکن تکرار نشود.

وی درباره گلایه شهرداری بجنورد و ادعای اینکه مجموعه الغدیر و گلستان شهر هنوز به شهرداری تحویل داده نشده است گفت: برای ساخت واحدهای مسکونی در این مجموعه ها، پروانه ساخت دریافت شده و شهرداری مکلف به ارائه خدمات است، اینکه این مجموعه های مسکونی هنوز تحویل شهرداری نشده، حرف منطقی نیست زیرا این طرح ها در محدوده خدمات شهری اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: موضوع گلایه شهرداری، آماده سازی مسکن مهر الغدیر و گلستان شهر است که در این زمینه مدیران سابق در راه و شهرسازی استان حاضر نشدند تا سهم ۱۰ درصدی شهرداری از عرصه های مسکونی را پرداخت کنند اما این امر اکنون محقق شده و سهم شهرداری بجنورد در گلستان شهر پرداخت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این شهرک ها در محدوده خدمات شهری قرار دارند و انتظار می رود که شهرداری به وظایف خود در ارایه خدمات به شهروندان ساکن در این منطقه عمل کند.

گلستان شهر بجنورد در پنج کیلومتری شمال شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی بزرگترین مجموعه مسکن مهر خراسان شمالی محسوب می شود که ۲۴ هزار واحد مسکونی موسوم به مهر در این مجموعه اجرا شد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha