۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85057274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز پویش " والد آگاه ، فرزند ایمن " در اصفهان

۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبر: 85057274
آغاز پویش " والد آگاه ، فرزند ایمن " در اصفهان
عکس تزئینی است

اصفهان – ایرنا - مشـاور پژوهشی و آموزشی اداره‌کل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه سوءمصرف مواد مخدر یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی امروز کشور است، افزود: بر این اساس پویش پیشگیری از اعتیاد با عنوان "والد آگاه، فرزند ایمن" در استان آغاز شده است.

علی اکبر ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از اقدامات مهم برای پیشگیری از گرفتاری فرزندان در دام اعتیاد به مواد مخدر، ارتقا و افزایش آگاهی و حساسیت والدین است.

وی با بیان اینکه والدین آگاه فرزندان ایمن تربیت می‌کنند، گفت: این پویش با هدف پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور به‌دنبال آن است که به والدین یادآوری کند که با پیوند قوی با فرزندانشان خطر آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در خانواده هایشان را کاهش دهند.

ابراهیمی افزود: این پویش در قالب تبلیغات و اطلاع رسانی در مکان‌های عمومی و پرتردد، تابلوهای تبلیغاتی، فضای شهری، فضای مجازی، رادیو، تلویزیون، نصب پوستر در اماکن عمومی و حضور گروه‌های اجتماع محور در سطح شهرها اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از سوء مصرف مواد از طریق والدین و دیگر اعضای خانواده می‌تواند با کاهش سایر رفتارهای ناسالم همراه باشد، یادآور شد: این پویش به‌دنبال آن است که والدین را آگاه کند که نسبت به ارتباطات و رفتار فرزندان خود حساس شوند و بی تفاوت نباشند.

ابراهیمی تصریح کرد: آگاه‌سازی والدین می‌تواند به تامین و ایجاد فضای امن خانوادگی، نظارت مناسب بر فرزندان و فضای احترام و صمیمیت بین آنها منجر و مانع از شکل گیری رفتارهای مخاطره آمیز و گرایش به بزهکاری در آنها شود.

وی با اشاره به انواع اقدامات بهزیستی برای افزایش آگاهی‌های عمومی در زمینه اعتیاد به مواد مخدر و دیگر آسیب‌های اجتماعی، گفت: در این راستا مرکز خط ملی اعتیاد به شماره (۰۹۶۲۸) آماده هرگونه راهنمایی و اطلاع رسانی در این زمینه به شهروندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha