۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85057531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت متا ۱۰ هزار کارمند دیگر خود را در میانه بحران اقتصادی آمریکا اخراج می کند

نیویورک – ایرنا- "مارک زاکربرگ" مدیر عامل متا و مالک رسانه اجتماعی فیسبوک در میانه بحران اقتصادی در آمریکا اعلام کرد این شرکت ۱۰ هزار کارمند دیگر را اخراج خواهد و تبلیغات برای ۵ هزار موقعیت  شغلی  دیگر را متوقف خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، این اقدام متا بخشی از سیاست موسوم به "سال بهره وری" زاکربرگ انجام می شود که بر اساس آن رییس متا به دنبال کاهش هزینه ها در میان کاهش درآمد فروش تبلیغات دیجیتال است.

مدیر عامل متا در صفحه فیس بوک خود نوشت: طی دو ماه آینده، رهبران شرکت، برنامه های بازسازی را اعلام خواهند کرد که بر لغو پروژه های کم اهمیت و کاهش نرخ استخدام ما متمرکز است.

به گفته زاکربرگ، اعضای تیم استخدام این شرکت تا فردا و اعضای تیم فناوری در ماه آوریل از وضعیت شغلی خود مطلع خواهند شد و کارمندان گروه تجاری نیز در ماه می از وضعیت شغلی خود آگاه خواهند شد.

پیش از این، فیسبوک اعلام کرده بود که برای کاهش هزینه‌ها، بیش از ۱۱ هزار شغل یا ۱۳ درصد از نیروی کار خود را کاهش می‌دهد. شرکت‌های دیگر شامل توییتر متعلق به ایلان ماسک، شرکت مایکروسافت و اسنپ نیز در همین مسیر گام بر می‌دارند.

کندی رشد اقتصادی و افزایش هزینه نیروی کار و حمل‌ونقل، شرکت‌هایی را که در طول دوران همه‌گیری کرونا به دلیل افزایش تقاضا برای خدمات تجارت الکترونیک مبتنی بر فضای وب دست به استخدام گسترده نیروی کار زده بودند، اکنون با مشکل مواجه کرده است.

در حال حاضر با توجه به اینکه توان خرید مصرف‌کننده‌ها به دلیل شیب صعودی نرخ تورم و نیز افزایش بهره وام‌های بانکی، کاهش یافته است، بسیاری از شرکت‌ها به فکر تعدیل و کاهش نیروهای خود هستند.

در روزهای اخیر و در پی هراس سپرده گذاران بانک سیلیکون ولی (SVB) از آینده این موسسه مالی، مشتریان و سرمایه گذاران سپرده های خود را بستند، سهام این شرکت را فروختند و این بانک با بحران سرمایه روبرو شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه سی ان ان، جمعه ۱۹ اسفند، ارزش سهام اس وی بی در پی شدت فروش هیجانزده سهامداران به شدت سقوط کرد و رگولاتوری فدرال کنترل آن را در دست گرفت.

چنین سقوطی در ۱۵ سال گذشته سابقه نداشته و ناشی از پیامدهای سیاست های بانک مرکزی آمریکا بر نهادهای وابسته به صنعت فن آوری ارتباطات این کشور است.

یانک اس وی بی در سال ۱۹۸۳ تاسیس شد، بانک مرجع برای شرکت های نوپای فن آوری ارتباطات آمریکا به شمار می رفت و مشتریان و سرمایه گذاران برجسته‌ای را به خود جذب کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha