۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۳:۴۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85057717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خودداری مغرب از تحریم بخش انرژی روسیه

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۳:۴۸
کد خبر: 85057717
خودداری مغرب از تحریم بخش انرژی روسیه

تهران- ایرنا- وزیر اقتصاد و دارایی مغرب سه‌شنبه شب ضمن اعلام خودداری این کشور از تحریم بخش انرژی روسیه، گفت که حجم واردات کنونی سوخت مغرب از مسکو در مقایسه با سال گذشته میلادی افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا از المیادین، مغرب ممنوعیت واردات سوخت از روسیه را در راستای تحریم‌های غرب علیه مسکو رد و بر افزایش واردات سوخت از روسیه نسبت به سال گذشته تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، «نادیه العلوی» وزیر اقتصاد و دارایی مغرب، گفت: واردات گازوئیل از روسیه از ابتدای ژانویه تا ۲۷ فوریه گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: سهم واردات گازوئیل از روسیه در سال ۲۰۲۰ میلادی ۹ درصد بود و در سال ۲۰۲۱ به ۵ درصد رسید و در سال ۲۰۲۲ بار دیگر به ۹ درصد رسید.

وزیر اقتصاد و دارایی مغرب اضافه کرد، از ابتدای ژانویه تا ۲۷ فوریه، متوسط ‌قیمت هر تن گازوئیل روسیه به ۹۱۸.۹۱ دلار در هر تن رسید، در حالی که واردات گازوئیل از کشورهای دیگر با تفاوت ۶ درصدی ۹۷۸.۳۶ دلار در هر تن بوده است.

براساس داده‌های ردیابی کشتی و منابع تجاری، امارات متحده عربی نیز در حال افزایش واردات نفت خام و محصولات پالایشگاهی از روسیه است.

روسیه پس از تحریم‌های بین‌المللی به دلیل تهاجم به اوکراین، نفت خام و محصولات پالایشگاهی خود را با تخفیف به فروش می‌رساند.

در این میان گزارش‌ها حاکی است چین، هند و چندین کشور آفریقایی و خاورمیانه نیز واردات نفت خام و محصولات پالایشگاهی روسیه را افزایش داده‌اند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha