استقبال بیش‌از ۴ هزار نفر از شهروندان سیستان و بلوچستان از کالا برگ الکترونیکی

زاهدان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ۴۷۲ خانوار این استان معادل ۱۷ میلیارد ریال از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، رفاه و دیلی مارکت در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی خرید انجام داده‌اند.

به گزارش ایرنا حامد آرامش با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی در سیستان و بلوچستان از ۱۵ اسفند همزمان با سایر استان‌های کشور اجرایی شد اظهارداشت: دولت سیزدهم در اجرای این طرح بدنبال کمک به معیشت خانوارها است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان پس از تهران رتبه دوم کشور از نظر استقبال از طرح کالابرگ الکترونیکی را تا کنون به خود اختصاص داده است.

دبیر کارگروه کالابرگ الکترونیکی سیستان و بلوچستان در تشریح طرح کالابرگ الکترونیکی، گفت: در این طرح، اعتبار خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار برای خرید ۱۰ قلم کالای اساسی استفاده کنند.

وی افزود: استفاده از اعتبار کاملا اختیاری بوده و از طریق تمامی کارت های بانکی به نام سرپرست خانوار امکان‌پذیر است. همچنین در مورد کالاهای مشمول طرح هم الزامی به خرید یک نشان تجاری خاص نیست و افراد می‌توانند از گروه‌های کالایی اعلام شده از هر نشان تجاری دلخواه خرید خود را انجام دهند.

آرامش اظهارداشت: خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند، برای مشاهده‌ میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کرده و یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه خانوارها تمایل به خرید کالای الکترونیکی نداشتند، همچنان امکان برداشت نقدی یارانه واریزی ماه‌های بعد وجود دارد به این نحو که اگر کالا خریداری شد اعتبار یارانه کسر می‌شود و ماه بعد مبلغ یارانه مجدد در کارت سرپرست خانوار شارژ می‌شود تا در صورت تمایل کالا خریداری یا آن را از حساب خود به طور نقدی برداشت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha