۱۲دستگاه سانتریفوژ یخچال دار تولید داخل تامین شد

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: در سال جاری این سازمان با تهیه ۱۲ دستگاه سانتریفوژ یخچال دار تولید داخل توانست تجهیزات مورد نیاز خود را با استفاده از دانش و تخصص متخصصان کشور طبق بالاترین استانداردهای جهانی تأمین کند و از محصولات مشابه خارجی بی نیاز شود.

به گزارش ایرنا سازمان انتقال خون مصطفی جمالی در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و قرآن و تبریک این ایام و ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون افزود: طی یک سال پر فراز و نشیب مشکلاتی چون کرونا، عوامل طبیعی، مشکلات اقتصادی و اجتماعی که هیچ کدام نتوانست جلوی ایثارگری و حمایت بی شائبه هموطنان از بیماران را بگیرد و همچون همیشه در حمایت از سلامتی بیماران آستین بالا زدند.

وی به زحمات و تلاش شبانه روزی کارکنان، متخصصان و مدیران سازمان انتقال خون را ستود و گفت: طی سالی که گذشت با وجود همه مشکلات و تنگناهای ناشی از تحریم توانستند با تأمین صد در صدی نیازهای بیمارستانی، سازمان انتقال خون را سربلند سازند.

جمالی با آرزوی آرامش و سلامتی برای بیماران بخصوص بیمارانی که احتیاج مستمر به خون دارند، گفت: افتخار داریم که بگوییم در سال ۱۴۰۱ توانستیم برای تمامی بیماران نیازمند به دریافت خون مکرر، از کیسه های فیلتردار استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: استفاده از این کیسه ها سبب کاهش عوارض ناشی از تزریق خون می شود و می تواند زندگی سالم تر و درمان کم عارضه‌تری را برای این بیماران به ارمغان آورد.

جمالی با اشاره به نقش فعال شبکه ملی خون رسانی طی سال ۱۴۰۱ گفت: از طریق این شبکه، خون مورد نیاز بیماران خاص در استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان و تهران با همکاری همه استان ها تأمین شد و استان های هم جوار توانستند با مشارکت فعال تر در این طرح مانند یک قلب تپنده خون و فرآورده مورد نیاز را مستمر، پیوسته و هماهنگ در کل کشور تأمین کنند که جای تقدیر دارد.

وی اعلام کرد: مسوولیت سازمان انتقال خون در قبال بیماران مسوولیتی همیشگی و فزاینده است و بهینه سازی نظام اهدای خون و افزایش اهدای خون به تناسب جمعیت برای امنیت سلامت بیماران، در دستور کار این سازمان قرار دارد و با قدرت دنبال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون تاکید کرد: در سال جدید و ماه مبارک رمضان از مردم شریف کشورمان دعوت می کنم تا در روزهای باقی مانده پایان سال و آغاز بهار طبیعت و بهار قرآن بیش از پیش حامی بیماران باشند تا به خاطر سفرهای نوروزی و آغاز ماه مبارک رمضان ذخایر خون با کاهش مواجه نشوند و همه هموطنان بتوانند به دور از بیماری و رنج، روزهای شیرین و زیبای پیش رو را در کنار خانواده به شادمانی و عبادت بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha