امام جمعه یزد: محتواهای فرهنگی اثرگذار در فضای مجازی انتشار یابد

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: نشر محتواهای فرهنگی با موضوعات مختلف برای نشر در فضای مجازی ضروری است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس استان با اشاره به اقدامات خوبی که در زمینه شهدا انجام شده افزود: برنامه‌هایی که با محوریت شهدا تدارک دیده می‌شود باید در مساجد و حسینیه‌ها افزایش یابد تا مردم آشنایی بیشتری با سیره شهدا پیدا کنند.

وی با تاکید بر اهمیت بصیرت افزایی در شرایط امروز جامعه ادامه داد: این مهم باید در مساجد و در جمع مردم و سایر مراکزی که مردم تردد و اجتماع بیشتری دارند، تقویت شود.

امام جمعه یزد با قدردانی از اقدامات در حوزه ایثار و شهدا بیان کرد: خاطرات رزمندگان اغلب جذاب و اثرگذار است و این خاطرات باید در قالب فیلم‌ها یا نوشته‌های کوتاه منتشر شود.

ناصری با بیان اینکه در وصایای شهدا نکات ارزشمند بسیاری وجود دارد، اظهار داشت: بخش‌های اثرگذار وصایای شهدا را می‌توان جمع‌آوری کرد و در قالب یک کتابچه منتشر کرد تا به راحتی در دسترس دیگران قرار گیرد.

وی گفت: باید کار به نحوی انجام شود که به جز مخاطبان دائمی، روزنه‌ای برای اثرگذاری بر سایر اقشار جامعه باز شود تا گستره نشر محتواها افزایش یابد.

امام جمعه یزد یادآور شد: طینت مردم پاک و بکر است بنابراین می‌توان با اثرگذاری بر آنها، راه نفوذ بیگانگان و اثرگذاری دشمنان را مسدود کنیم.

ناصری تاکید کرد: سازمان تبلیغات و حوزه‌های علمیه باید طلاب خوش فکر و خوش بیان را شناسایی و تربیت کنند تا این افراد در بین مردم فعالیت کنند و بر آن‌ها اثر مطلوب بگذارند.

وی در مورد نوروزبیان کرد: باید به نحوی برنامه ریزی شود که حرمت شهر دارالعباده یزد و حسینیه ایران حفظ شود و افراد به اسم گردشگری، با بی حجابی یا روزه خواری حرمت شکنی نکنند.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند.

از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی شهید شدند و بقیه در جبهه‌های نبرد به شهادت رسیدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و دو هزار تبعه غیر ایرانی نیز با حضور در جبهه‌های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha