۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۴۴
کد خبر: 84462218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه یزد: خاطرات دفاع مقدس در کتاب‌های درسی گنجانده شود

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: برای انتقال فرهنگ ایثار و گسترش ارزش‌های دوران هشت سال دفاع مقدس، خاطرات ارزشمند رزمندگان اسلام در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان گنجانده شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز دوشنبه در جلسه مسئولان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد افزود: بسیاری از خاطرات و ذکر آن برای مردم به خصوص نوجوانان و جوانان اثرگذار، موجب تحول و مروج فرهنگ ایثار و فداکاری در راه دین و ارزش‌های انقلابی است .

وی با بیان اینکه یک خاطره از یک رزمنده اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، مسیر زندگی یک فرد را تغییر داده است ادامه داد: در این خصوص مهم به یک کار فرهنگی و جهادی گسترده با برنامه‌ریزی توسط دستگاه‌ها و نهادها نیاز است و گسترش آن باید در اولویت قرار گیرد.

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه برخی از اخلاق و ویژگی‌های شهدا و رزمندگان بسیار آموزنده و جذاب است و باید به روش‌های اثرگذار و جذب کننده در فضای مجازی مطرح شود تصریح کرد: در این فضا باید با دشمنان انقلاب اسلامی و نظام مقابله شود که نقش مهمی در رفع شبهه و مروج روحیات رزمندگان در جامعه دارد.

ناصری به اهمیت استفاده از رسانه‌های گروهی و فضای مجازی در انتقال اهداف دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: فضای مجازی را رها نکنید و با در نظرداشتن همه شرایط، تصاویر، خاطرات و وصایای شهدا را در این فضا منتشر کنید و از حضور افراد خبره در این زمینه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه  بسیاری از این خاطرات، نکات اخلاقی ارزنده‌ای دارد که دیده شده در بسیاری از موارد، اثرگذاری بسیاری در افراد داشته و گاه برخی افراد را به شدت متحول کرده و یا حتی مسیر زندگی آنها را تغییر داده اظهار کرد: این خاطرات باید زنده شود زیرا می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

همچنین سرهنگ منصور زارع مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد به اهمیت و نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: باید علاوه بر پیاده‌سازی خاطرات روحانیون و تبیین نقش این قشر در دفاع مقدس، اثرگذاری آنها را برای مردم و جوانان تبیین کنیم.

سرتیپ رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر یزد نیز گفت: این استان بر اساس جمعیت رتبه اول را در تعداد شهدای طلبه و روحانی در کشور دارد و طلاب و روحانیون نقش‌های متعددی در زمان جنگ داشتند و صرفا به مسائل تبلیغی نپرداخته و برخی از آنها مسئولیت فرماندهی را بر عهده داشتند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha