۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۱۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85058635
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۴ هزار گردشگر وارد خراسان جنوبی شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ۱۷ اسفند تاکنون بیش از ۴۴ هزار گردشگر و مسافر به استان وارد شدند که حدود ۲۰ هزار نفر در فضاهای اقامتی و مابقی گردشگران در کمپ‌های شهری اسکان داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی شاهوردی روز چهارشنبه در اولین رویداد استانی "میزبانان شایسته" که ویژه گردشگران و عوامل ستاد خدمات سفر برگزار شد افزود: ۳۰ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات در سطح استان مشغول خدمات رسانی هستند و بیش از ۳۴۵ المان نوروزی توسط شهرداری‌ها در فضاهای شهری آماده شده است.

وی عنوان کرد: همه ظرفیت‌ها در پایانه‌های مسافری و حمل بار در آمادگی کامل به سر می‌برند و بیش از ۷۶۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل مسافر آماده خدمات دهی به گردشگران هستند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۰ هزار بروشور در جهت معرفی آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری استان آماده شده که توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه غرفه‌های صنایع دستی در همه شهرستان‌ها راه‌اندازی شده اظهار داشت: نوروزگاه و بازارچه صنایع دستی مانند گذشته در باغ و عمارت جهانی اکبریه با برنامه‌های متنوع پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی است.

شاهوردی عنوان کرد: ۱۵ بیمارستان استان هم آمادگی کامل دارند تا در مواقع بروز حوادث و بیماری‌ها خدمت رسانی کنند.

وی ادامه داد: تا امروز طبق آمارهای ثبت شده در سامانه جانا از ۱۷ اسفند سه فوتی در محورهای مواصلاتی استان داشته‌ایم که به نظر می‌رسد به این مقوله باید توجه بیشتری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: تلاش شده با احداث چادرهای عشایر در بیش از ۳۰ نقطه استان فضایی برای استراحت موقت مسافران ایجاد کنیم.

وی گفت: ۱۳ بنای تاریخی در تملک دستگاه‌های اجرایی قرار دارد که با دستور استاندار زمینه بازدید مسافران از آنها در پیک سفرها فراهم شده است.

شاهوردی افزود: ۱۰ کمیته ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی تشکیل شده و با پیشنهاد استاندار کمیته تولید محتوا و نوآوری هم شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: در نمایشگاه اخیر گردشگری تهران بیش از ۲۰۰ دقیقه تولید محتوا انجام شد و در فضای مجازی فعالیت خود را افزایش داده‌ایم لذا همه ما در بخش دولتی و خصوصی باید تلاش کنیم، خراسان جنوبی به عنوان مقصد گردشگری معرفی شود.

مشاور استاندار و مسئول کمیته تولید محتوا و نوآوری ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: تلاش ما در کمیته تولید محتوا و نوآوری بر این است که در نوروز ۱۴۰۲ روایت تازه‌ای از جاذبه‌ها، ظرفیت‌ها و داشته‌های حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای گردشگران ارائه کنیم.

محمود مقامی افزود: هدف این است که از همه ظرفیت‌های مردمی موجود در استان برای حضور گردشگران و مسافران نوروزی در نقاط مختلف خراسان جنوبی استفاده شود.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در کمیته تولید محتوا و نوآوری ستاد اجرایی خدمات سفر قرار است برنامه‌هایی با حضور فعالان این حوزه برگزار شود که اولین رویداد استانی "میزبانان شایسته" یکی از این برنامه‌ها است.

مسئول کمیته تولید محتوا و نوآوری ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای برنامه‌ها این است که کاری کنیم تا گردشگران در نقاط مختلف استان اقامت گزینند و ماندگاری مسافر را شاهد باشیم.

وی افزود: در این راستا قرار است جاذبه‌های گردشگری استان در فضای مجازی کشور به خوبی معرفی شوند همچنین فعالان حوزه صنایع دستی محصولات تولیدی خود را در فضای مجازی و در قالب یک روایت به گردشگران نوروزی معرفی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha