۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۰۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85058663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس: از حل و فصل سیاسی جنگ یمن استقبال می‌کنیم

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۰۲
کد خبر: 85058663
انگلیس: از حل و فصل سیاسی جنگ یمن استقبال می‌کنیم

نیویورک - ایرنا- باربارا وود وارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل اعلام کرد لندن از ادامه تلاش‌ها از طریق مذاکره جهت حل و فصل سیاسی  جنگ در یمن  استقبال می‌کند و بر لزوم گفت‌وگو برای  گردهم آوردن  همه  طرف‌های یمنی تاکید می‌کند.

به گزارش ایرنا، باربارا وود وارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما از حوثی ها (انصارالله )می خواهیم که مستقیماً با دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی یمن و سازمان ملل تعامل داشته باشند. یک راه حل سیاسی فراگیر تنها راه ایجاد ثبات در یمن است.

سفیر انگلیس افزود: نزدیک به ۲۲ میلیون یمنی به کمک فوری نیاز دارند. تلاش‌ برای رفع بی‌ثباتی اقتصادی نیز برای کاهش نیازهای بشردوستانه ضروری است و انگلیس از کمک‌های مالی سخاوتمندانه عربستان و امارات برای رسیدگی به وضعیت اقتصادی جدی مردم یمن استقبال می‌کند.

این دیپلمات انگلیسی بدون اشاره به تجاوزها مدعی شد: حملات و تهدیدات تروریستی حوثی ها صادرات نفت دولت یمن را مسدود کرده و این امر نیز هزینه زندگی یمنی ها را افزایش داده است. ما از حوثی‌ها می‌خواهیم از هرگونه اقدام تشدیدکننده خودداری کنند.

وی مدعی شد: قاچاق اسلحه یمن و منطقه را بی ثبات می کند. نیروی دریایی انگلیس و شرکای آمریکایی و فرانسوی همچنان به جلوگیری از ارسال تسلیحات به یمن از سوی ایران ادامه می دهند. ما از همه طرف ها می خواهیم که از بی ثباتی منطقه ای جلوگیری کنند.

هانس گراندبرگ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن که با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره یمن گفتگو کرده است، روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت گفت: تلاش های فشرده دیپلماتیک در سطوح مختلف برای پایان دادن به درگیری در یمن ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هانس گراندبرگ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل افزود: ما در حال حاضر شاهد تجدید تحرکات دیپلماتیک منطقه ای و همچنین تغییر دامنه و عمق گفتگوها هستیم. من از تلاش های مستمر کشورهای منطقه، به ویژه عربستان سعودی و عمان استقبال می کنم و از طرفین می خواهم تا از فرصت های ایجاد شده در این تحرکات منطقه ای استفاده کنند.

گراندبرگ اضافه کرد: من همچنین از همه طرف‌ها می‌خواهم که محیط مساعد را برای گفتگوها حفظ کنند و اجازه دهند زمان و فضای لازم برای به ثمر نشستن مذاکرات فراهم شود. عدم صبر در این مقطع، خطر بازگشت به چرخه خشونت و از بین بردن آنچه را تاکنون به دست آمده است، به همراه دارد.

وی تصریح کرد: به من اجازه دهید از این فرصت برای استقبال از توافق اخیر میان عربستان و ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک که با میانجی گری چین تسهیل شده است، استفاده کنم. این گفتگو و روابط حسن همسایگی برای منطقه و یمن مهم است.

نماینده ویژه گوترش در امور یمن ادامه داد: وضعیت کلی نظامی در یمن همچنان نسبتاً باثبات است.من نگران افزایش تعداد و شدت درگیری ها در چندین منطقه به ویژه در جبهه های مأرب و تعز هستم. من از طرف‌ها می‌خواهم که حداکثر خویشتنداری را در این زمان حساس، از جمله پرهیز از لفاظی‌های عمومی تشدیدکننده، به کار گیرند تا از بی‌ثباتی اوضاع جلوگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha