۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۳۴
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85058785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کانادا ده‌ها سامانه دفاع هوایی به اوکراین می‌دهد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع کانادا اعلام کرد که این کشور ده‌ها سامانه دفاع هوایی و حدود هشت هزار گلوله توپخانه در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت دفاع کانادا چهارشنبه شب همچنین از ارائه بیش از ۱۸۰۰ مهمات آموزشی تانک‌های لئوپارد یک که توسط دانمارک، آلمان و هلند به کی‌یف داده شده است، خبر داد.

کانادا اخیرا اعلام کرد که هشت تانک لئوپارد ۲ به اوکراین می‌دهد. انتظار می‌رود این تانک‌ها در هفته‌های آتی به اوکراین برسند.

دولت لیبرال جاستین ترودو نخست وزیر کانادا یکی از اصلی‌ترین حامیان بین المللی اوکراین بوده همراه با متحدان غربی خود تاکنون اقدامات متعدد هماهنگی را علیه روسیه در مورد تهاجم این کشور به اوکراین انجام داده است.

اتاوا بیش از ۱۶۰۰ فرد و نهاد را به دلیل تهاجم تحریم کرده و افزون بر ۵ میلیارد دلار کانادا (۳.۶ میلیارد دلار آمریکا) کمک مالی، نظامی و غیره به کی‌یف ارائه کرده است.

کریستیا فریلند وزیر دارایی کانادا در تازه‌ترین اقدام تحریمی خود علیه مسکو جمعه اعلام کرد که اوتاوا واردات تمام محصولات آلومینیوم و فولاد روسیه به این کشور را ممنوع کرده است.

وی در بیانیه‌ای گفت: اوکراین می‌تواند و باید در این جنگ پیروز شود. ما به انجام هر کاری در جهت قطع یا محدود کردن درآمدهای مورد استفاده برای تامین مالی حمله غیرقانونی و وحشیانه پوتین به اوکراین ادامه می‌دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha