دستگاه‌های اجرایی هرمزگان برای خدمات مناسب به گردشگران آماده باشند

بندرعباس - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به منظور خدمات رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی در آمادگی کامل باشند.

به گزارش ایرنا، احسان کامرانی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بندر خمیر افزود: آماده‌سازی مناطق ساحلی گردشگر پذیر استان هرمزگان به منظور ارائه خدمات مناسب به گردشگران و جلوگیری از هرگونه غرق شدگی احتمالی در دستورکار دستگاه های اجرایی ذیربط به ویژه شهرداران مناطق ساحلی و مدیران مناطق آزاد تجاری کیش و قشم قرار گیرد.

وی بیان کرد: حضور میدانی مدیران نقش قابل توجهی در کاهش مشکلات مسافران نوروزی به استان خواهد داشت و ضروری است مدیران در ایام نوروز امور مربوط به مسافران و گردشگران را دنبال کنند.

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به مردم، عنوان کرد: خدمتگزاری بی منت برای مردم یک فرصت برای تمامی مدیران است و این دوران کوتاه مسوولیت را باید قدر دانست.

وی گفت: تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ایام نوروز در دستور کار ستاد تنظیم بازار شهرستان های استان قرار گیرد تا از کمبود هرگونه اقلام ضروری مورد نیاز مردم پیشگیری شود.

کامرانی تصریح کرد: مدیران بانکها در سطح استان هرمزگان پول مورد نیاز مردم را از طریق خودپردازها به ویژه در ایام تعطیلات به صورت منظم تامین کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به اهمیت نظارت بر مجتمع های بین راهی، افزود: نظارت بر مجتمع های رفاهی بین راهی، رستوران ها، بازارها و هتل ها به منظور جلوگیری از هرگونه گران فروشی و سلامت کامل با جدیت پیگیری و دنبال شود.

وی گفت: پلیس به ویژه پلیس راهور امنیت راه ها به ویژه جلوگیری از وقوع بار ترافیکی در مبادی ورودی شهرستان ها در دستور قرار دهند.

کامرانی تصریح کرد: فعالیت مناسب نانوایی های کشیک و جلوگیری از کمبود عرضه نان توسط فرمانداران و دستگاه های اجرایی ذیربط با حساسیت ویژه پیگیری و دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس استان هرمزگان و مراکز بهداشتی و درمانی در آمادگی کامل جهت ارائه خدمات مطلوب به مردم باشند.

وی تصریح کرد: تامین کامل سوخت مورد جایگاه های عرضه سوخت در ایام نوروز در دستورکار شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان قرار گیرد.

دستگاه‌های اجرایی هرمزگان برای خدمات مناسب به گردشگران آماده باشند

زیرساخت خدمات رسانی به مسافران نوروزی در بندر پُهل تقویت شود

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت سرعت بخشیدن در عبور و مرور مردم به جزیره قشم از طریق بندرپُهل تصریح کرد: سرعت در عبور روان مردم از بندر پل به جزیره قشم و جلوگیری از ترافیک های سنگین سال های گذشته از تاکیدات ویژه استاندار به دستگاه های اجرایی ذیربط است.

وی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی با مدیریت فرماندار شهرستان بندر خمیر در راستای ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی بسیج شوند.

کامرانی تصریح کرد: منطقه آزاد قشم نیز با برنامه ریزی مناسب نسبت به کاهش بار ترافیکی در بندر پل با مسوولان شهرستان بندر خمیر همکاری کند.

وی گفت: رفع گره های ترافیکی بندر پل به عنوان یک اولویت در دستورکار منطقه آزاد قشم و مسوولان شهرستان بندر خمیر قرار گیرد تا شاهد کمترین مشکل برای مسافران نوروزی در ایام پایانی سال و نوروز باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت ها در بندر پل به ویژه نصب علائم راهنمایی و رانندگی و تقویت یگان های امدادی و انتظامی در این بندر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی در ایام نوروز بدون مماشات با هرگونه بی نظمی و قانون شکنی برخورد قاطع کند تا خللی در مسیر خدمت رسانی به مردم ایجاد نشود.

کامرانی افزود: جلوگیری از وقوع سرقت در شهرستان بندر خمیر با اتخاذ تدابیر مناسب از سوی دستگاه های امنیتی در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: ستاد سفر شهرستان ها به ریاست فرمانداران به صورت مستمر مسائل مرتبط به گردشگران را پیگیری و دنبال کند.

اسکله بندرپل یا پُهل به عنوان مهم‌ترین معبر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و همچنین رفت و آمد شهروندان ۲ شهرستان خمیر و قشم است که نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات حمل ونقل و جابه جایی خودروهای سبک و سنگین و ترانزیت بار و کالا به جزیره را دارد.

اسکله بندرپل در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و سه کیلومتری روستای پل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد و کوتاه‌ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.

بندرخمیر سرآمد وحدت در بین اقوام و مذاهب هرمزگان است

معاون استاندار هرمزگان، در این آیین شهرستان بندر خمیر را سرآمد وحدت و همدلی بین اقوام و مذاهب هرمزگان دانست و خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی پایدار عامل رشد و توسعه است و بسیاری از موانع و کاستی ها را مرتفع می کند.

کامرانی در همین خصوص، تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی که رهبر معظم انقلاب به عنوان یک راهبرد در جهان اسلام دنبال می کنند، در سایه وحدت و همدلی محقق می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار کرد: حرکت جوامع اسلامی به سمت وحدت و همدلی عامل رشد و ترقی جهان اسلام خواهد شد و سدی در برای تفرقه افکنی های استکبار جهانی علیه جهان اسلام است.

کامرانی در این خصوص خاطرنشان کرد: توافق کشور ایران و عربستان بازتاب های گسترده ای در سطح جهان داشت و باعث نزدیک شدن بیش از پیش جهان اسلام و خشم دشمنان و بخصوص رژیم صهیونیستی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در سفر به شهرستان بندر خمیر با همراهی مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و فرماندار شهرستان بندر خمیر از بخش های مختلف بندرپل و شهر خمیر این شهرستان به منظور نظارت بر روند خدمات رسانی به مسافران نوروزی و ارزیابی زیرساخت ها بازدید بعمل آورد.