فرماندار: حدود ۹۶ درصد برنامه اشتغال امسال ارومیه محقق شده است

ارومیه - ایرنا - فرماندار ارومیه با اشاره به لزوم توجه ویژه به اشتغال پایدار با توجه به برنامه دولت سیزدهم گفت: در سال جاری ۹۵.۷۵ درصد برنامه اشتغال در مرکز استان محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین عماری چهارشنبه شب در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ارومیه افزود: طبق سند اشتغال این شهرستان باید ۱۳ هزار و ۶۱۰ فرصت شغلی در منطقه فراهم می شد که بیش از ۱۳ هزار مورد آن عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار از تأکیدات و برنامه های مهم دولت سیزدهم است که در این راستا، اولویت بندی طرح های اقتصادی و اشتغال زایی جهت اختصاص تسهیلات، باید در اولویت کاری دستگاه‌های متولی قرار گیرد. ️

فرماندار ارومیه حمایت از طرح‌های اشتغالزایی را در کاهش نرخ بیکاری مؤثر دانست و اظهار کرد: دستگاه های مرتبط از کسب و کارهای تولیدی، خانگی و روستایی حمایت لازم را داشته باشند و بانک ها و موسسات مالی و اعتباری هم باید با تسهیل در پرداخت وام‌هایی اشتغال زایی به متقاضیان، موجبات افزایش رضایتمندی مردم را فراهم کنند.

در این جلسه مدیران بانک های عامل به عنوان مجری طرح های اشتغال فراگیر و پایدار روستایی، گزارشی درخصوص اقدامات انجام شده طی سال جاری و برنامه‌های در دست اقدام برای رفع مشکلات موجود، ارائه کردند. ️

در این جلسه ضمن بررسی آخرین وضعیت اشتغال شهرستان توسط اعضای کارگروه، دستگاه‌های اجرایی با اعلام آخرین وضعیت اجرای بخشنامه تسهیلات اشتغال روستایی و طرح‌های ارائه شده، گزارش‌هایی درباره سرمایه گذاری های صورت گرفته در حوزه اشتغال زایی شهرستان ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha