شکارچیان همدان با قوانین شکار و صید آشنا شدند

همدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان از آغاز دوره های آموزش شکارچیان در این استان خبر داد و گفت: شکارچیان با حضور در این دوره ها با قواعد و قوانین شکار و صید آشنا می شوند.

سیده مریم محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس قانون و آیین نامه شکار و صید و با استناد به ماده ۱۵ این آیین نامه، سازمان حفاظت محیط زیست به منظور آموزش شکارچیان و علاقه مندان به شکار و طبیعت، مکلف است قبل از صدور، تمدید یا تجدید دفترچه شناسایی شکارچیان، دوره های آموزشی قوانین و مقررات شکار و صید را برگزار سپس گواهی مربوطه را صادر و ارائه کنند.

وی اضافه کرد: این دستورالعمل بر اساس تفاهم نامه ای که با جهاد دانشگاهی استان منعقد شد برای اولین بار در سطح استان اجرایی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان، مهمترین هدف برگزاری این دوره را تعامل و شناخت وظایف و رفتار متقابل بین قشر شکارچیان و ماموران سازمان حفاظت محیط زیست دانست.

محمدی افزود: برگزاری این دوره ها و آشنایی بیشتر شکارچیان با قوانین و وظایف سازمان، حمایت وحفاظت از جانوران وحشی و طبیعت را در پی دارد و می تواند موجب ارائه ایده های حفاظتی از سوی شکارچیان شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این دوره های آموزشی علاوه بر دریافت گواهینامه مربوطه، ممنوعیت های زمانی و مکانی پیش بینی شده در قانون برای شکار و صید بیش از پیش رعایت شود.

محمدی تاکید کرد: محیط بانان علاوه بر ماموران اجرایی محیط زیست، مطابق قانون ضابط دادگستری به شمار می روند بنابراین در صورت مواجهه با متخلف مکلف به برخورد و اجرای وظایف سازمانی و قانونی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha