۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85059258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گناباد آماده اسکان روزانه ۲۷۰۰ مسافر نوروزی است

۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۰۴
کد خبر: 85059258
گناباد آماده اسکان روزانه ۲۷۰۰ مسافر نوروزی است

گناباد-ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد گفت: ظرفیتهای لازم برای اسکان حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در روز طی تعطیلات نوروز سال آینده در این شهرستان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حمید رضا محمودی قوزدی روز پنج شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر گناباد افزود: ۶ سالن ورزشی و مدرسه هم برای اسکان اضطراری مسافران در مواقع بحرانی و حوادث غیر مترقبه احتمالی در نظر گرفته شده که در مواقع اضطراری ظرفیت پذیرش مسافران نوروزی در این شهرستان به بالغ بر چهار هرار نفر افزایش می یابد.

وی ادامه داد: گناباد به عنوان شهرستان ورودی استان خراسان رضوی از استانهای جنوبی و مرکزی کشور و برخورداری از ۲۵۰ اثر و جاذبه تاریخی و گردشگری و ۲ ثبت جهانی شامل قنات قصبه و نظام زراعت زعفران مبتنی بر آبیاری قنات در فهرست آثار یونسکو و خوار و بار سازمان ملل متحد، چشم انتظار مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در نوروز سال ۱۴۰۲ است.

وی اظهار داشت: گناباد با ۱۵ اقامت گاه بوم‌گردی و چهار هتل بعد از مشهد دومین شهرستان استان خراسان رضوی از نظر تعداد اماکن اقامتی است و علاوه بر این تعداد ۶ مدرسه و مرکز رفاهی آموزش و پرورش هم برای اسکان مسافران پیش بینی شده است.

فرماندار گناباد هم با اشاره به برگزاری بازارچه های محلی و ۱۴ شب فرهنگی و نوروزگاه طی تعطیلات نوروزی آینده در این شهرستان تصریح کرد: باید با ایجاد نوآوری جذابیت این نوروزگاهها و آیین برای مسافران و گردشگران افزایش یابد.

رضا نصیری گفت: باید از همه ظرفیتهای موجود برای زیباسازی و گلکاری مناطق مختلف و از جمله محورهای مواصلاتی ورودی این شهرستان و ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات به گردشگران داخلی و خارجی بهره گرفت.

حسین زارع حسینی معاون مدیریت جهاد کشاورزی گناباد هم گفت: ۲۸ تن مرغ و پنج تن گوشت قرمز با قیمت تنظیم بازار در این شهرستان در حال توزیع است .

شهرستان گناباد در جنوب خراسان رضوی با قدمتی کهن و با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیار می‌تواند از مقاصد اصلی و خاطره‌انگیز برای مسافران و گردشگران نوروزی باشد.

از مجموع ۲۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده در گناباد ۱۴۸ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که در این میان قنات جهانی قصبه از جایگاه خاصی برخوردار است و از مجموع آثار تاریخی و گردشگری گناباد ۶۰ اثر سابقه چند هزار ساله دارد.

۱۲ آیین سنتی گناباد هم در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha