۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85059265
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ پروژه زیر ساختی برای بافت های فرسوده البرز تصویب شد

کرج- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرد: امسال ۶۰۰ پروژه زیر ساختی از جمله احداث مراکز فرهنگی و بهداشتی برای بافت های فرسوده استان تصویب شد.

به گزارش ایرنا، رضا خالقی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: تعدادی از این پروژه ها مانند ساخت کلانتری ، مراکزبهداشتی درمانی، رفاهی و خدماتی در بافت های فرسوده استان آغاز شده است .

وی بیان اینکه بازآفرینی بافت های فرسوده در سه بخش شامل مطالعه ، احداث زیر ساخت و مراکز خدماتی و بسته های تشویقی برای مشارکت مردم پیش بینی شده است ، گفت : تاکنون تفاهم نامه مطالعه بازآفرینی ۱۵ شهر استان منعقد شده و سه شهر باقیمانده نیز در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: در بخش مشوق ها نیز طرح صدور پروانه رایگان ساخت ، صدور سند ثبتی، پرداخت تسهیلات و دادن مجوزهای لازم برای افزایش تعداد طبقات و زیربنا پیش بینی و بخشی از آنها به اجرا درآمده است.

خالقی تاکید کرد: تلاش ها بر این است تا در کمترین زمان ممکن بتوان با مشارکت مردم بیش از ۲ هزار هکتار بافت فرسوده شهری استان را نوسازی کرد.

وی گفت : اکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان پروژه زیر ساختی در بافت های شهری استان در حال انجام است.

وی ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به ساکنان بافت های فرسوده با کمک اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را به عنوان یکی دیگر از برنامه ها برای تقویت بنیه مالی و معیشتی ساکنان بافت های فرسوده ذکر کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت : اکنون نیز طرح جامع هشت شهر تابعه استان در دست اقدام است که برخی از آنها مانند فردیس ، کمالشهر و گرمدره آماده ابلاغ است.

ارسال پرونده ساخت بزرگراه جنوبی کرج به وزارت راه

خالقی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه های راه سازی البرز اشاره کرد و افزود: طرح ساخت بزرگراه جنوبی کرج به طول ۲۲ کیلومتر برای دریافت مجوز به سازمان برنامه وبودجه کشور  ارسال شده است.

وی ادامه داد: همچنین اداره کل راه و شهرسازی البرز مصمم به تکمیل بزرگراه شمالی کرج به طول ۱۷.۵ کیلومتر با کمک شهرداری کرج است که تاکنون حدود ۷۰ کیلومتر پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: تکمیل این پروژه افزون بر ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که وزارت راه و شهرسازی بخشی از این اعتبار را تامین خواهد کرد.

خالقی گفت : اکنون نیز پروژه کنار گذر محمدشهر – ماهدشت به طول ۲۱ کیلومتر برای هدایت خودروهای سنگین به خارج از محدوده این شهرها در دست اقدام قرار دارد ضمن آنکه آسفالت جاده نظرآباد – اشتهارد به طول ۴۳ کیلومتر به مرحله پایانی نزدیک شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی البرز افزود: در زمان حاضر نیز عملیات تکمیل تونل جاده هشتگرد – طالقان در حال انجام است که تلاش ها بر اتمام این پروژه متمرکز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha