افخمی: سینمای بومی مشهد رشد لازم را نداشته است + فیلم

مشهد- ایرنا- بهروز افخمی گفت: خیلی تعجب می‌کنم که چرا سینمای بومی مشهد، با این همه استعداد و ظرفیت رشد لازم را نداشته است.

به گزارش ایرنا، این نویسنده و کارگردان سینما روز پنجشنبه به عنوان مهمان ویژه آیین افتتاحیه پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: مشهد آنقدر ظرفیت دارد که سالی ۲۰ تا ۳۰ فیلم تولید و عرضه کند.

وی اظهار داشت: تاکنون پیشنهادی به من در خصوص ساخت فیلم در مشهد نشده و فیلمنامه ای هم در اختیارم قرار نگرفته است که بتوانم فیلم آن را در این شهر بسازم، اما اگر داستانی برای ساخت فیلم در مشهد پیدا کنم در وهله نخست به سراغ بازیگران تئاتر این شهر خواهم رفت.

کارگردان فیلم "جهان پهلوان تختی" در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت سالن های سینما در کشور گفت: سالن های کوچک در حال خارج شدن از گردونه تماشاگران سینما هستند و شرایط در حال بازگشت سینما به دوران گذشته و سالن های خیلی بزرگ با برخورداری از هزار صندلی است.

افخمی اضافه کرد: سالن های قدیمی سینمایی در مشهد اغلب مستهلک شده اند و این شهر به سینماهایی با سالن های بزرگتر نیاز دارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش کتاب در ارتقای سطح فیلم گفت: خیلی مهم است که فیلم ها از روی کتاب ها ساخته شوند، اساسا فیلمنامه ای که از یک کتاب برداشت و نوشته نشده باشد، نمی تواند داستان خوبی برای ساخت یک فیلم باشد، ما در شوراهای مربوط به بررسی فیلمنامه ها، مواردی را که از روی کتابهای داستان به ویژه رمانهای پرفروش برداشت نشده باشد، نمی پسندیم.

افخمی: سینمای بومی مشهد رشد لازم را نداشته است + فیلم

کارگردان فیلم "شوکران" گفت: فیلم های خوب و حرفه ای همیشه از روی رمان های پرفروش و موفق ساخته شده اند، در این راستا نیاز است که هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی نسبت به ساخت فیلم براساس کتاب ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

افخمی در خصوص فیلم "صبح اعدام" ساخته خود نیز گفت: این فیلم نتوانست به جشنواره فجر امسال برسد اما بنا داریم آن را برای جشنواره فجر سال آینده آماده کنیم.

به گزارش ایرنا، بهروز افخمی متولد سوم آبان ۱۳۳۵ تهران، دانش آموخته تدوین از مدرسه عالی تلویزیون و سینما است. وی فعالیت هنری را با ساخت فیلم های کوتاه آغاز کرد و سینمای حرفه ای را برای بار نخست با فیلم «زیر باران» به کارگردانی سیف الله داد به عنوان مدیر فیلمبرداری تجربه کرد. از فعالیت های جنبی وی می توان به تدریس سینما، عضویت در شورای هنرستان روایت فتح و نمایندگی مردم تهران در مجلس ششم شورای اسلامی اشاره کرد.

آثار افخمی در حوزه تلویزیون شامل "بخش جدید عملیات ۱۲۵ (۱۳۹۱)، عملیات ۱۲۵ (۱۳۸۸)، یازده دقیقه و سی ثانیه (۱۳۸۶)، سریال کوچک جنگلی (۱۳۶۶)" و در حوزه سینما شامل "سینما روباه (۱۳۹۳)، آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (۱۳۹۲)، این خانه من نیست (فراموش خانه) (۱۳۸۹)، سن پترزبورگ (۱۳۸۸)، فرزند صبح (۱۳۸۷–۱۳۸۴)، گاوخونی (۱۳۸۱)، شوکران (۱۳۷۷)، جهان پهلوان تختی (۱۳۷۶)، عقرب (۱۳۷۵)، روز شیطان (۱۳۷۳)، روز فرشته (۱۳۷۲)، عروس (۱۳۶۹)، تفنگ های سحرگاه (۱۳۶۷) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha