نماینده شیروان خواستار استقرار دبیرخانه دائمی موسیقی مقامی در این شهرستان شد

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا دبیرخانه دائمی موسیقی مقامی در این شهرستان دایر شود.

به گزارش ایرنا، علی جدی روز پنج شنبه در آیین افتتاحییه سومین جشنواره موسیقی مقامی تارآوا در خراسان شمالی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: در دوره کنونی بیش از هر زمان دیگری باید به مقوله فرهنگ و هنر توجه داشت و از این رهگذر پرداختن به موضوع هنر بویژه عرصه موسیقی به عنوان یکی از ارکان مهم و مقبول هنرمندان و همچنین عموم جامعه ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی تقویت هنر موسیقی فاخر را موجب جذب جوانان بیشتری در این حوزه دانست و افزود: اگر خلاف این صورت گیرد به طور حتم جوانان ما به سمت موسیقی های غربی روی خواهند آورد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع ۹ نفر از هنرمندان استان دارای درجه هنری هستند که از این تعداد ۶ نفر آنها متعلق به شهرستان شیروان است و پنج نفر نیز درجه ۲ و یک نفر هم دارای درجه یک هنری است.

جدی در ادامه سخنانش از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا دبیرخانه دائمی موسیقی مقامی در این شهرستان دایر شود.

وی بیان کرد: هنرمندان استان در دوران کرونا آسیب های فراوانی را متحمل شدند که نیاز به نگاهی ویژه را می طلبد چرا که آنها سرمایه های ما محسوب می شوند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش به پردیس سینمایی شهرستان شیروان اشاره کرد و گفت: این پردیس سینمایی نیازمند حمایت و اعتبار است.

برگزاری جشنواره موسیقی به شادی و نشاط جامعه کمک می کند

در ادامه این آیین هم استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: برگزاری جشنواره موسیقی کمک به ایجاد شادی و نشاط در جامعه است.

محمدرضا حسین نژاد از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار مساعدت در خصوص اتمام مجتمع فرهنگی و هنری دوبرار و موزه واقع در شهرستان بجنورد و پردیس سینمایی شهرستان شیروان شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در بدو ورود به خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار سپس نمایشگاه توانمندی های قرآنی و فرهنگی در بجنورد را افتتاح کرد و در ادامه نیز در جشنواره موسیقی مقامی شیروان حضور یافت.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha