۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۷:۲۶
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85059680
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بقعه امامزادگان احمد و محمود (ع) دلفان انتخاب مناسبی برای گردشگران مذهبی

خرم آباد - ایرنا - بقعه امامزادگان احمد و محمود (ع) معروف به باولین در بخش کاکاوند شهرستان دلفان واقع شده که در فصل نوروز مکان مناسبی برای گردشگران مذهبی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از بقاع متبرکه دلفان بارگاه ملکوتی امامزادگان احمد و محمود(ع) معروف به باولین می باشد که در بخش کاکاوند و ۵۰ کیلومتری غرب شهر نورآباد مرکز شهرستان واقع شده است.

این امامزادگان مورد احترام اهالی غرب کشور هستند و هر ساله هزاران زائر شیفته ائمه اطهار (ع) و ارادتمندان واقعی آنان از مناطق مختلف استان های لرستان، همدان، کرمانشاه و ایلام به زیارت این اماکن مقدس می آیند و در ایام تعطیلات نوروز نیز میزبان گردشگران مذهبی می باشند.

بقعه متبرکه امامزادگان احمد و محمود(ع) از نوادگان امام موسی (ع) در دامنه کوه باغبک واقع شده و درختان و طبیعت سرسبز اطراف آن جلوه ای زیبا و دلنشین به آن بخشیده است.

عملیات نوسازی و بهسازی بقعه این امامزادگان در زمینی به مساحت پنج هزار و زیربنای ۳۰۰ متر مربع به همت یک خیر نیک اندیش با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آغاز گردید که اقدامات مناسبی در راستای طرح جامع نوسازی آن صورت گرفته و حرم آن به طرز زیبایی بازسازی شده است.

امام‌ جمعه دلفان گفت:‌ مردم این شهرستان افتخار میزبانی از چهار امامزاده از سلاله پاک نبی اکرم (ص) را دارند که علاوه بر ایجاد روح و شکوه معنوی، دلفان را به یک شهرستان مذهبی تبدیل کرده است.

حجت الاسلام محمدیوسف خانی اظهار داشت: با همت یکی از خیران بومی منطقه کاکاوند ساکن تهران، اقدامات مناسبی در قالب اجرای طرح جامع نوسازی حرم این امامزادگان صورت گرفته که قابل تقدیر است.

وی افزود: بنای قدیمی این بقعه بطور کامل تخریب و به همراه محوطه، گنبد و گلدسته های جدید احداث شده است همچنین مردم این منطقه بسیار مهمان نواز و آماده میزبانی از زائران بقاع متبرکه هستند.

وی ادامه داد: بقعه امامزادگان احمد و محمود (ع) در مرز استان لرستان به کرمانشاه واقع شده است و مردم این ۲ استان و شهرهای همجوار هر ساله این مکان را برای گردشگری معنوی خود انتخاب می کنند.

گفتنی است راه دسترسی به بقعه این امامزادگان از مسیر دلفان در لرستان و هرسین در کرمانشاه آسفالت شده است و بنابر آمار ارائه شده سالانه بیش از ۱۰۰ هزار زائر به زیارت این امامزادگان مشرف می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha