۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85059876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت کاشان:در سال جاری اقتصاد ایران سه درصد رشد کرد

کاشان _ ایرنا _ امام جمعه موقت کاشان گفت:با اقدامات جهادی دولت سیزدهم اقتصاد ایران که در گذشته رشد منفی داشت در سال جاری طبق اعلام بانک جهانی سه درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام علی احتشام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:دولت سیزدهم از ابتدای فعالیتش خدمات بزرگی انجام داده،سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو) امسال اعلام کرد، ایران به لحاظ تولید گندم رتبه سیزدهم دنیا را کسب کرده است.

وی اظهار کرد:در حال حاضر با تلاش دولت هر ماه ۳۰ هزار میلیارد تومان صادرات غیرنفتی و نفتی داریم که بیش از نیمی از این مبلغ را دولت سیزدهم برای بدهی های دولت قبل پرداخت می کند.

امام جمعه موقت کاشان بیان کرد: تا چهار سال دیگر دولت سیزدهم هر ماه باید ۱۵ هزار میلیارد تومان باید بابت اوراق قرضه دولت قبل با سود آن پرداخت کند.

حجت الاسلام احتشام گفت:در دولت قبل عراق یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از ما گاز خریده بود اما پول آن را به دلیل تحریم پرداخت نمی کرد،ترکمنستان در اجلاس شانکهای به ما رای نداد چون مدعی بود که وزیر نفت دولت قبل از ما گاز خریده اما پول آن را پرداخت نکرده است، امروز به لطف تلاش های دولت سیزدهم هر ماه ۳۰ هزار میلیارد تومان صادرات نفتی و غیر نفتی داریم.

وی افزود: اگر روزی که مقام معظم رهبری فرمودند، به آمریکا دل نبندید،گوش شنوایی بین دولتمردان وقت می بود، امروز با مشکل مواجه نبودیم،متاسفانه عاملان شرایط کنونی کشور، همه مشکلات را بر دوش دولت سیزدهم انبار می کنند.

وی اظهار کرد:ملت ایران ولی نعمت هستند و بار اصلی انقلاب بر دوش مردم است،مقام معظم رهبری بر رسیدگی به امور مردم تاکید دارند و مسئولان باید حامی و گره گشای مردم باشند.

امام جمعه موقت کاشان بیان کرد: بن سلمان سلاخ داعش پرور مدعی بود که جنگ را به داخل ایران می کشاند و امروز با دیپلماسی مقتدرانه دولت سیزدهم در برابر عظمت ملت ایران التماس می کند.

حجت الاسلام احتشام گفت:دولت سیزدهم دولت التماس نیست و بارها گفته برجام به تنهایی برای ما ارزشمند نیست چون ما رفع کامل تحریم ها را می خواهیم،اگر دشمن رفع تحریم کند ایران پای میز مذاکره خواهد آمد.

وی افزود:وقتی جنایتکاران منطقه ای مشاهده کردند که استکبار جهانی و در راس آن آمریکا در برابر عظمت ملت ایران سر تعظیم فرود آورده، مجبور شدند در مقابل ما کرنش کنند ، خرداد ماه امسال جنایتکاران آمریکایی به یونان در اتحادیه اروپا دستور توقیف کشتی ایران را دادند که سپاه پاسداران قدرتمند ما با هماهنگی دولتی که دیپلماسی اقتدار دارد ۲ کشتی یونانی در خلیج فارس را توقیف کرد که جنایتکاران آمریکایی مجبور شدند کشتی ما را آزاد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha