داورزنی و محمودی را آشتی می‌دهم/ موسوی بهترین بازیکن تاریخ والیبال ایران است

تهران- ایران- مربی مطرح والیبال ایران در خصوص اتفاقات و مسائل والیبال ایران همینطور دوران مربیگری‌اش صحبت کرد.

به گزارش ایرنا، مصطفی کارخانه یکی از مطرح‌ترین چهره‌های والیبال ایران محسوب می‌شود. او هم در رده باشگاهی و هم در رده‌های ملی موفقیت‌های چشمگیری کسب کرد و بازیکنان بسیاری از نسل‌های پیشین و فعلی والیبال ایران شاگردان این مربی بودند. با او گفت‌وگویی متفاوت انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

شما یکی از نمادهای والیبال ایران هستید و حتی کسانی که اطلاعات والیبالی ندارند هم شما را به عنوان مربی والیبال می‌شناسند.

من از والیبال به مردم شناخته شدم و هر چه دارم از والیبال است. این آبرویی است که به واسطه والیبال کسب کرده‌ام و خداراشکر که مردم نسبت به من لطف دارند.

خانواده شما خانواده‌ای مذهبی است. این موضوع چقدر در اخلاق مداری شما تاثیر داشت؟

خدا رحمت کند پدرم را. او روحانی بود و برادرم هم روحانی است. من هم مذهبی هستم و این مذهبی بودن خیلی به من کمک کرده و باعث شد به عنوان بهترین مربی اخلاق ورزش کشور و همچنین بهترین مربی ورزش ایران انتخاب شوم. همیشه رعایت مسائل اخلاقی سرلوحه کارم بوده و در طول دورانی مربیگری‌ام نه کارت زرد گرفتم و نه کارت قرمز. در انتخاب بازیکنان هم وقتی سطح فنی آنها برابر بود بازیکنی را انتخاب می‌کردم که بااخلاق‌تر بود.

داورزنی و محمودی را آشتی می‌دهم/ موسوی بهترین بازیکن تاریخ والیبال ایران است

چقدر بازیکنان والیبال ایران سالم زندگی می کنند؟

در والیبال نسبت به رشته های دیگر وضعیت بهتر است. اما اگر به دنبال این هستیم که در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید یکسری کارها انجام شود. باید در والیبال زیرساختهای معنوی ایجاد کنیم تا به لحاظ اخلاقی دچار تنش نشویم. حاشیه‌ها باید بروند. همه این حاشیه ها نقش ترمز را دارند. به بازیکنان باید یاد بدهیم سالم زندگی کنند و مراقب خودشان باشند.

مهمترین موفقیتی که به عنوان مربی داشتید کدام موفقیت بود؟

پس از اینکه برای اولین بار با تیم نوجوانان در رقابت‌های جهانی نایب قهرمان شدیم خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و این دیدار را هرگز فراموش نمی‌کنم. آنجا بود که متوجه شدم ایشان چقدر به والیبال اشراف دارند.

در بحث نتیجه گیری هم مقام‌هایی که به دست آوردم مثل نایب قهرمانی ایران در نوجوانان جهان مثل بمب ترکید. سومی جوانان جهان هم بسیار باارزش بود.

اگر به گذشته بازگردید کدام اشتباهات را انجام نمی‌دهید؟

در عرصه ملی اشتباه نکردم. مثل یک سرباز بودم. در باشگاهی اشتباهاتی داشتم. مثل قبول سرمربیگری گیتی پسند. در ارومیه هم چون بیمار بودم نباید سرمربیگری این تیم را می‌پذیرفتم.

انتقادی از شما می‌شود مبنی بر اینکه برخی از تیم‌ها که سرمربیگری آنها را بر عهده داشتید منحل شدند. این انتقادات را قبول دارید؟

اعتقادی به این حرف‌ها ندارم. چطور آن همه قهرمانی کسب کردم کسی چیزی نگفت. گیتی پسند پس از من ۳ مربی دیگر به خدمت گرفت؛ اما نتوانست موفق شود. من کارم را بلدم. در جاهایی که اختیار داشتم همیشه قهرمان بودم. مثل صنام، پیکان، بانک سرمایه. اما در برخی تیم‌ها که افراد دیگر تصمیم‌گیرنده بودند کسب موفقیت سخت بود.

داورزنی و محمودی را آشتی می‌دهم/ موسوی بهترین بازیکن تاریخ والیبال ایران است

به نظر شما بهترین بازیکن تاریخ والیبال ایران چه کسی است؟

به نظر من سید محمد موسوی بهترین بازیکن تاریخ والیبال ایران است. او را دوست دارم؛ چون با تمام وجود بازی می‌کند. کسب عنوان بهترین مدافع دنیا هم ارزش زیادی دارد.

کدام مربی را بهترین مربی حال حاضر والیبال ایران می دانید؟

قطعا بهروز عطایی بهترین مربی ایران است.

بازگشت موسوی و غفور به تیم ملی تصمیم درستی بود؟

سیاست سرمربی تیم ملی این است که از همه ظرفیت‌های والیبال ایران استفاده کند که به نظر من سیاست درستی است.

موسوی یکبار دیگر به تیم ملی بازگشت. در این خصوص با او صحبت و مشورتی داشتید؟

موسوی با من مشورت کرد. بانی این کار خودم بودم و خوشبختانه عطایی نظر مثبتی پیرامون بازگشت موسوی داشت. این بازیکن دوست دارد به تیم ملی خدمت کند. ضمن اینکه سن و سال در والیبال مهم نیست. آن چیزی که اهمیت دارد عملکرد فنی است.

می‌توانیم به المپیک صعود کنیم؟

اگر منسجم باشیم صعود به المپیک شدنی هست. چون لیاقتش را داریم. خوشبختانه تیم ملی بازیکنان شایسته و کادرفنی کاربلدی دارد. فقط باید اتحاد و همبستکی داشته باشیم.

امکان دارد روزی دوباره مربیگری کنید؟

روحیه قهرمانی دارم و تا زنده هستم برای موفقیت‌های بیشتر تلاش می‌کنم. البته من دِینم را به والیبال ادا کرده‌ام. در مربیگری باید در روزهای سخت صبر و شکیبایی داشت و در روزهای خوب هم از موفقیت‌ها لذت برد.

داورزنی و محمودی را آشتی می‌دهم/ موسوی بهترین بازیکن تاریخ والیبال ایران است

اسامی را نام می‌برم؛ نظرتان را دربار این اسامی بگویید.

سخت نباشد(باخنده)

محمدرضا داورزنی: مدیری که لیاقت و شایستگی زیادی دارد.

سعید معروف: پاسوری که همه را به وجد می‌آورد.

بهنام محمودی: بهنام سرمایه والیبال ایران است.

شهرام محمودی: یکی از فنی ترین بازیکنان تاریخ والیبال ایران. او به حقش در والیبال نرسید.

پیمان اکبری: مربی‌ای که شایستگی‌هایی دارد.

چه نظری درباره اختلاف محمودی با داورزنی دارید؟

بعد از نوروز قصد دارم با داورزنی و پس از آن با محمودی صحبت کنم تا در جلسه‌ای این ۲ چهره ارزشمند والیبال را آشتی دهم. من ۶۵ سال سن دارم و می خواهم ریش سفید والیبال ایران باشم.

و صحبت پایانی.

ان‌شاءالله سال ۱۴۰۲ سال بسیار خوبی برای مردم کشورم باشد. ضمن اینکه امیدوارم والیبال بتواند بار دیگر دل همه ما را شاد کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha