امام جمعه کرمانشاه: رمضان ماه تهذیب و تحول معنوی انسان‌ها است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، با اشاره به حلول ۲ بهار عید نوروز و رمضان گفت: رمضان ماه مهم و انسان‌سازی است که مسلمانان باید از این ماه مبارک و معنوی بخوبی در جهت تهذیب و تحول درونی خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع کرمانشاه تاکید کرد: تمام ادارات باید تبلیغات لازم را برای آغاز ماه رمضان همچون نوروز انجام دهند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با قدردانی از نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: مردم این افراد را بخوبی نمی‌شناسد که چه کارهای بزرگی انجام می‌ دهند، این افراد از تمام شئون کشور حفاظت و مراقبت می‌کنند و قابل تقدیر هستند.

وی در ادامه به ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و افزود: آیت الله کاشانی و مرحوم مصدق نگذاشتتند نفت کشورمان به نفع انگلیسی‌ها مصرف شود. البته از ابتدای انقلاب هم امام خمینی و مقام معظم رهبری گفته اند که ما نباید متکی به منابع نفت و گاز باشیم.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به اول فرودین که به نام «روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی» نام گذاری شده اشاره کرد و گفت: امریکا که دم از حقوق بشر می‌زند با سیاه پوستان این کشور رفتارهای وحشیانه و نامناسبی دارد.

وی در خطبه اول نماز جمعه نیز اظهار داشت: اسلام دین عمیق، اساسی و مطابق با فطرت انسان است و می‌خواهد تا قیامت انسان را مدیریت کند، لذا باید عمق آیات و کلمات و عمق سنت نبوی را خوب درک کرد.

وی اضافه کرد: عقل آن چیزی است که ما را به خداوند نزدیک می‌کند و منافات با هیچ چیزی ندارد. لذا رسول خدا امیرالمومنین را به عقلانیت و تفکر و گرایش به الهیت دعوت می‌کند.

آیت الله علما گفت: دنیای استعمارگر از اهل فکر و تدبیر بودن عصبانی است. در اسلام دعوت به تفکر شده و تفکر کردن به اندازه چندین سال عبادت ارزش دارد. قرآن ما را به تفکر و دقت ترغیب می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha