۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۵۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85060080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلینکن: سیاست آمریکا درباره "چین واحد" تغییری نکرده است

نیویورک – ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا همزمان با افزایش رقابت میان واشنگتن و پکن گفت: سیاست ایالات متحده آمریکا درباره "چین واحد" تغییری نکرده است.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمریکا تا چه اندازه به اقدام برخی کشورها در توقف به رسمیت شناختن تایوان اهمیت می دهد، گفت: سیاست ها و رویکرد ما بسیار منسجم بوده است. در مورد سیاست «چین واحد» و هر امری که از آن سرچشمه می‌گیرد، سیاست آمریکا تغییری نکرده‌ است.

وی تصریح کرد: ما، طی سال‌های گذشته از مردم تایوان حمایت کرده‌ایم. ما یک قانون روابط با تایوان داریم که به آن پایبند هستیم و فکر می کنم مشارکت مردم تایوان در جهان به نفع آنها است.

وزیر خارجه دولت بایدن افزود: تایوان توانایی‌های زیادی برای ارائه دارد، از جمله افراد با استعداد، تجربه و تخصص فوق العاده ای که می توانند در سازمان های بین المللی نقش داشته باشند. البته، کشورها باید خودشان تصمیم بگیرند که چگونه می خواهند از این استعداد های تایوان سود ببرند.

چین همواره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و از تمام کشورهای جهان می‌خواهد به اصل چین واحد و تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارند.آمریکا اگر چه استقلال تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد، اما گفته است چنانچه چین اقدام نظامی علیه تایوان انجام دهد، از آن حمایت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha