۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱:۵۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85060202
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمادگی امنیتی در آمریکا با تقویت احتمال پیگرد قضایی ترامپ

تهران- ایرنا- مقام‌های مجری قانون در نیویورک از آمادگی‌های امنیتی با تقویت احتمال پیگرد قضایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک پرونده جنجالی خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، چهار منبع آگاه روز جمعه به اعلام این خبر گفتند که این پرونده به زنی مربوط می‌شود که ترامپ با وی ارتباط غیراخلاقی داشته و به او حق‌السکوت داده است.

هنوز زمان اعلام تصمیم دادگاه در مورد این پرونده مشخص نشده است اما انتظار می‌رود که دادگاهی در منهتن نیویورک در هفته‌های آتی نظر خود را اعلام کند.

مقام‌های آگاه امنیتی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که مسئولان امنیتی در حال آماده شدن برای اعلام پیگرد ترامپ در این پرونده هستند. بحث‌ها در این زمینه در مراحل مقدماتی قرار دارد.

این در حالی است که ترامپ نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام و شبکه‌های اجتماعی فسبوک و یوتیوب ممنوعیت فعالیت وی در این شبکه‌ها را لغو کردند.

در چنین شرایطی، پرونده‌های وی بار دیگر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

در تازه‌ترین موضوع جنجالی، کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که ترامپ به همراه خانواده‌اش هنوز ۱۱۷ هدیه به ارزش ۳۰۰ هزار دلار را که از مقامات خارجی دریافت کرده‌اند، افشا کرده و به خزانه دولتی تحویل نداده‌اند.

طبق قانون آمریکا، رئیس‌جمهوری و خانواده‌اش اجازه ندارند شخصاً هدایایی به ارزش بیش از ۴۱۵ دلار از دولت‌های خارجی نگهداری کنند و باید آنها را به آرشیو ملی کشور تحویل دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha