۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85060299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عرضه ۳۰۷ تن مرغ، گوشت و برنج در بازار شب عید دزفول

۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷
کد خبر: 85060299
عرضه ۳۰۷ تن مرغ، گوشت و برنج در بازار شب عید دزفول

دزفول-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: در آستانه عید نوروز بیش از ۳۰۷ تن مرغ منجمد، گوشت و برنج در بازار این شهرستان توزیع شد.

بهروز قمرزاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت مرغ کشتار روز در استان خوزستان و شهرستان دزفول پایین ترین قیمت مرغ در کل کشور است و با قیمت کیلویی ۶۳۰ ریال برای مصرف کننده عرضه می شود.

وی افزود: برای هفته پایانی سال و شروع ماه مبارک رمضان در قیمت و میزان عرضه مرغ مشکلی نخواهیم داد و تولید در مرغداری ها به اندازه کافی است.

وی با بیان اینکه کشتارگاه ها به غیر از اول فروردین ماه در سایر روزهای هفته با بالاترین ظرفیت کشتار مرغ انجام می‌دهند گفت: برای تنظیم بازار شهرستان هر هفته تا پایان ماه مبارک رمضان ۹۳ تن مرغ منجمد ایرانی با قیمت هرکیلوگرم ۴۳۰ هزار ریال در فروشگاه های بزرگ و کوچک شهرستان دزفول توزیع خواهیم کرد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهارکرد: طبق آخرین نشست تنظیم بازار شهرستان و بر اساس نامه اتحادیه قصابان شهرستان دزفول، ۴۷ تن گوشت به بازار عرضه شد همچنین برای تنظیم بازار شهرستان، هر هفته تا پایان ماه مبارک رمضان گوشت گوساله با قیمت هر کیلوگرم یک میلیون ۳۶۰ هزار ریال تا یک میلیون ۶۰۰ هزار ریال در فروشگاه‌های بزرگ و کوچک عرضه می شود.

قمرزاده بیان‌کرد: برای رفاه حال شهروندان، در هفته گذشته ۱۶۷ تن برنج دانه بلند هندی در شهرستان با قیمت هر کیسه ۱۰ کیلویی سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال توزیع شد و در تلاش هستیم که برای هفته جاری نیز همین مقدار با این قیمت توزیع شود.

وی گفت: میوه شب عید که هر ساله توسط تعاون روستایی شهرستان دزفول توزیع می گردد امسال نیز با نصب ۹ جایگاه در شهرستان از عصر ۲۵ اسفند شروع به فعالیت کرد.

وی ادامه داد: اقلام قابل توزیع در جایگاه ها شامل پرتقال تامسون با هر کیلوگرم ۲۰۰ هزار ریال، سیب زرد هر کیلوگرم ۳۰۰ هزار ریال است و همچنین هماهنگ شده سایر میوه ها از جمله کیوی، موز و توت فرهنگی با ۱۰ درصد قیمت زیر بازار قیمت گذاری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اضافه‌کرد: محل جایگاه های عرضه میوه در میدان الف، میدان شیخ انصاری، میدان حضرت رقیه، خیابان شریعتی جنب کلوپ ورزشی، کوی مدرس جنب پمپ گاز، کوی فرهنگ شهر جنب باشگاه ورزشی، پارک قوری، ۸۶ هکتار امید اصلی، کوی زیباشهر می باشند.

قمرزاده در خصوص فعالیت نانوایی های دزفول نیز گفت: با توجه به نحوه عملکرد دستگاه های نانینو ( کارتخوان هوشمند) و نظارت بازرسان مجموعه جهاد کشاورزیٰ اتاق اصناف، بسیج اصناف، اداره صنعت معدن و تجارت نحوه پخت، ساعت و مقدار به خوبی در حال اجرا است.

وی گفت: همچنین جهت رفاه حال مسافران و همشهریان ۲۴ واحد نانوایی در سطح شهرستان به عنوان کشیک نوروزی در نظر گرفته شدند که با افزودن تعداد کیسه‌های آرد به سهمیه این نانوایی ها پخت نان در شهرها و روستاها ۲ ساعت در شیفت ظهر و عصر و ۲ ساعت در شیفت بعد از ظهر به ساعت کاری آنها اضافه می‌شود.

به گفته قمرزاده در شهر دزفول ساعت پخت صبح و بعدازظهر طولانی تر خواهد بود و تا پاسی از شب در شهرستان در نانوایی نان موجود است.

بر اساس این گزارش، در ماه رمضان توزیع شکر مصرف خانوار با قیمت حداکثر هرکیلوگرم ۱۹۰ هزار ریال عرضه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha