ازبکستان راه‌اندازی سیستم پرداخت واحد را در آسیای مرکزی ارائه می‌دهد

تهران- ایرنا- رسانه‌های ازبکستانی می‌گویند که این کشور پیشنهاد ایجاد یک سیستم پرداخت واحد در آسیای مرکزی را داده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از آسیا پلاس، وزارت سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان، گزارش داد که این موضوع در نتیجه نشست شورای توافق‌نامه چارچوب تجارت و سرمایه گذاری آمریکا و آسیای مرکزی (TIFA) که در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شد، مشخص شده است.

وزیر سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت جمهوری ازبکستان، «لازیز کودراتوف»، در این نشست به فرصت‌های بزرگ برای همکاری بین کشورهای آسیای مرکزی در تجارت، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، حمل‌ونقل و سایر حوزه‌ها اشاره کرد.

در این زمینه، وی پیشنهاد کرد اقداماتی برای استفاده از پتانسیل و منابع دست نخورده، برای اجرای مشترک انجام شود، از جمله یکسان سازی قوانین تجارت الکترونیک در کشورهای آسیای مرکزی و ایجاد یک سیستم مستقل قضاوت و حل اختلاف واحد منطقه ای، بستری برای تامین کنندگان کالا و خدمات با سیستم پرداخت واحد، ایجاد مراکز داده و پایگاه داده صادرکنندگان و واردکنندگان برای پیش‌بینی و مدیریت ریسک، تضمین رفاه بهداشتی و اپیدمیولوژیک.

بر اساس گزارش ها، این وزیر ازبکستانی از ابتکاراتی برای معرفی سیستم های گواهی الکترونیکی برای محصولات کشاورزی، اقدامات و رویه های گمرکی بر اساس توصیه های برنامه توسعه قانون تجارت (CLDP)، هماهنگ سازی الزامات بهداشت گیاهی، تبادل بهترین شیوه ها و توانمندسازی اقتصادی زنان در منطقه خبر داد.

در ادامه این نشست بیانیه مشترکی به تصویب رسید که دیدگاه مشترک شرکت کنندگان در تقویت بیشتر همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری و اقداماتی برای اجرای عملی پروژه ها و ابتکارات مورد بحث را منعکس کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha