یک نفر در آذربایجان غربی بر اثر کرونا جان خود را از دست داد

ارومیه - ایرنا - دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا آذربایجان غربی گفت: با وجود اعلام هشدارها و دستورالعمل‌های بهداشتی، متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک نفر در استان جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داد.

دکتر سیدجلیل موسوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم همکاری مردم در زمینه رعایت نکات بهداشتی و سلامتی کرونا اظهار کرد: با از دست دادن هر شهروند بخصوص در حوزه کرونا بسیار ناراحت می‌شویم چرا که دلیل این مرگ‌ها عدم توجه به دستورالعمل بهداشتی و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند که یک نفر آنان در شهر خوی بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرد که PCR این فرد هم منفی بود.

موسوی با اشاره به تمامی بستری های کرونا در سطح استان ادامه داد: ۱۴۳ بیمار کرونایی در حال حاضر در مراکز درمانی تحت نظر هستند که از این تعداد ۹۰ بیمار مربوط به ارومیه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت شهرستان در آذربایجان غربی در وضعیت زرد و هشدار کرونایی قرار گرفته‌اند، گفت: شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، تکاب، چالدران، چایپاره، شوط و نقده هم اکنون در وضعیت زرد و هشدار قرار دارند که آمار خوبی در آستانه ایام نوروز نیست.

موسوی با اشاره به وضعیت رنگ بندی کرونایی تاکید کرد: در این رنگ بندی هیچ شهری از آذربایجان غربی نارنجی و قرمز نیست و ۱۰ شهرستان دیگر در حالت آبی کرونایی وضعیت خود را ثابت نگه داشته‌اند.

وی با دعوت مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و سلامتی یادآور شد: با عادی سازی کرونا، آمار بیماران رشد کرده و شهرستان‌ها از حالت آبی و زرد به مراحل سخت تری تغییر وضعیت خواهند داد.

موسوی اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان‌های بوکان، پلدشت، پیرانشهر، خوی، سردشت، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد و میاندوآب با وجود داشتن بیماران کرونایی در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون ۴۳ بیمار کرونایی در آی سی یو بستری هستند، افزود: ۱۶ نفر از این بیماران بد حال در وضعیت متصل به دستگاه تنفس مصنوعی هستند که این آمار نسبت به هفته گذشته رشد ۲ برابری دارد.

موسوی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۸۰۷ نفر در استان دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، ادامه داد: ۸۴.۶ درصد جمعیت این استان دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند که تمامی مراکز درمانی آماده ارایه خدمات در این زمینه بود و به طور رایگان واکسیناسیون صورت می‌پذیرد.

وی گفت: همچنین ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۹۸۲ نفر نیز موفق به دریافت دُز دوم واکسن شده‌اند که ۷۵.۸درصد جمعیت استان است، یک میلیون و ۹۷ هزار و ۶۱ نفر شامل ۳۴.۷ درصد هر سه دُز را دریافت کرده‌اند، ۵۶ هزار و ۶۲۸ نفر دُز چهارم شامل ۱.۷۹ رصد و یک هزار و ۱۰۰ نفر هم دُز پنجم را زده‌اند.

موسوی با اشاره به گروه‌های پر خطر و ضرورت واکسیناسیون یادآور شد: لزوم توجه به گروه های پرخطر ضروری که افراد مشمول باید با فرآیند دریافت واکسن توجه عمده‌ای کنند.

وی تاکید کرد: افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین واکسن آنها گذشته جهت دریافت واکسن جدید به مراکز درمانی مراجعه کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha