امدادرسانی به بیش از ۹ هزار نفر در طرح نوروزی ۱۴۰۲

تهران - ایرنا - سخنگوی طرح نوروزی جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۲، به بیش از ۹ هزار نفر، در چهار روز گذشته امدادرسانی شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر؛ وحید سلیمی درباره خدمات ارائه شده به شهروندان در قالب این طرح از روز ۲۴ اسفند تا صبح روز ۲۷ اسفند، اظهار داشت: در مجموع ۵۶۰ عملیات و خدمت در چهار روز گذشته انجام شد که ۳۱۵ مورد جاده‌ای، ۱۴ عملیات درباره حوادث جوی، ۶ عملیات در محیط‌های آبی و ۱۴ عملیات نجات کوهستان صورت گرفته است.

وی افزود: در این عملیات‌ها به ۹ هزار و ۳۰۱ نفر امدادرسانی شده و برای ۱۶۴ نفر از شهروندان نجات داده شده نیز اسکان اضطراری فراهم شده است. علاوه بر این ۲۲۰ نفر از مجروحان توسط ناوگان هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی اضافه کرد: ۲ هزار و ۳۵۳ نفر از مصدومان سوانح مختلف نیز در محل درمان شده و ۲۶ نفر از گرفتارشدگان نیز به مناطق امن منتقل شدند.

سخنگوی طرح نوروزی جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۵۷ عملیات نجات فنی در این بازه زمانی در سطح کشور برای نجات متاثرین از تصادف انجام شده که منجر به نجات ۶۸ نفر شده است.

بیشتر امدادرسانی در چهار روز گذشته به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران و اصفهان با انجام به ترتیب، ۶۸، ۶۳ و ۵۶ عملیات بوده است.

همچنین در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر سلامت مسافرین مورد توجه جدی قرار می‌گیرد و بر همین اساس ۳ هزار و ۸۵ تست فشارخون و قند نیز انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha