۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85061527
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باد و باران سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد

۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶
کد خبر: 85061527
باد و باران سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز سه‌شنبه تا اواخر وقت پنجشنبه سوم فروردین رگبار و رعدوبرق، تندباد شدید لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه در این استان پیش‌بینی می‌شود. 

محسن حیدری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همچنین از یکم تا سوم فروردین وزش با شدید همراه با گرد و خاک در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، تفتان، خاش، دلگان، ایرانشهر، بمپور، دشتیاری، زرآباد، کنارک، چابهار، زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز رخ خواهد داد.
وی بیان کرد: دوم و سوم فروردین وزش باد شدید با بیشینه سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا سه متر و در برخی مناطق و در روز سه‌شنبه و چهارشنبه احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: اثر مخاطره این پدیده‌ها احتمال جاری‌شدن روان آب و آبگرفتگی موقتی معابر، پر آب شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، لغزندگی جاده‌ها و خیزش گرد و خاک و کاهش دید و احتمال خسارت به نهال‌های غرس شده و اختلال در حمل نقل جاده‌ای و نفوذ غبار به شمال استان خواهد بود.

وی اظهارداشت: برای مناطق ساحلی و دور از ساحل احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی و همچنین خسارت به قایق‌ها و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت‌های دریایی و خیزش گرد و خاک در سواحل دور از انتظار نیست.

حیدری تاکید کرد: شهروندان از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی و از تردد غیرضروری در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری کنند.

وی ادامه داد: به کشاورزان سیستان و بلوچستان توصیه می شود برای جلوگیری از خسارت طوفان از قیم برای کاشت نهال استفاده کنند/

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین با توجه به صدور هشدار نارنجی دریایی و مواج بودن دریای عمان شهروندان از شنا و تفریحات دریایی خودداری کنند و در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی و تفریحی احتیاط شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha