استاندار فارس: وضعیت منابع به مصارف بانک‌های استان مورد توجه است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: وضعیت منابع به مصارف بانک‌ها همواره مورد توجه مدیریت ارشد استان است.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه یکشنبه در حاشیه جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از فاکتورهایی که از ابتدا برای مدیریت استان و به ویژه مدیریت اقتصادی اهمیت داشته و دارد همین مساله است.

وی ادامه داد: عمده مشکلات و موانع تولیدکنندگان و شرکت های مهندسی مباحث مربوط به سازمان تامین اجتماعی و مالیات است.

نماینده عالی دولت در استان فارس بیان کرد: در این جلسه شورای گفت و گو که آخرین جلسه آن در سال جاری بود کوشیدیم اختلاف نظرها مرتفع شود و برخی موارد نیز به جهت کارشناسی های دقیق به کمیته های تخصصی ارجاع شد تا ضمن بررسی، نتایج آنها هم مشخص شود.

مردم فارس در بانک هایی سپرده گذاری خواهند کرد که منافع حاصل از آن در استان هزینه شود

ایمانیه اظهارکرد: مردم استان سپرده هایی را نزد بانک ها به امانت می گذارند و توقع دارند طبق قوانین و مقررات پولی کشور در مسیر ارایه تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان، صاحبان صنایع در جهت تولید و ایجاد اشتغال و همچنین در قالب ارایه تسهیلات خرد به مردم همین استان مصرف شود.

وی با تاکید بر اینکه به دفعات در خصوص منابع و مصارف، به بانک های خصوصی مستقر در استان تذکر داده شده است، افزود: پنج بانک خصوصی استان به رغم همه تذکرات، روش های دیگری را برای مصارف این منابع در پیش گرفته اند که بر اساس اعلام همه دستگاه های اقتصادی و بازرگانی استان ظلم بزرگی به مردم فارس است و در واقع سپرده های مردم استان فارس را به غیرفارسی ها تسهیلات می دهند.

استاندار فارس بیان کرد: وقتی منابع این بانک ها در فارس هزینه نمی شود قطعا در سایر نقاط کشور هزینه خواهد شد و در مسیر رونق اقتصادی استان، ایجاد اشتغال و ارایه تسهیلات خرد، مردم این استان را با مشکل مواجه می کنند.

ایمانیه گفت: مردم استان از این پس قطعا در بانک هایی سپرده گذاری خواهند کرد که منافع حاصل از آن در استان هزینه شود.

هم گرایی و هم افزایی مستلزم تعامل اعضای شورای راهبردی

استاندار فارس همچنین در جلسه شورای راهبردی و توسعه فضای مجازی گفت: هم گرایی، هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری‌، مستلزم تعامل و ارتباط همه جانبه اعضای این شورا است.

ایمانیه، ضمن تاکید بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات شورای فضای مجازی استان، اجرای این مصوبات را تکلیفی قابل سنجش و قابل ارزیابی برای تمام مدیران استان در مسیر سند راهبردی جمهوری اسلامی و دستورالعمل های مرکز ملی فضای مجازی است.

وی افزود: شناسایی و حمایت از ظرفیت های مردمی در ابعاد مختلف مربوط به فضای مجازی یکی از نکات مهم و قابل توجه شورای فضای مجازی استان و این شورا موظف به پیگیری این مُهم است.

رییس شورای راهبردی و توسعه فضای استان فارس همچنین بر ضرورت تعامل و ارتباط بیش از پیش و همه جانبه‌ی اعضای شورا به منظور هم گرایی، هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری در حوزه های مختلف فضای مجازی تاکید کرد.

در این جلسه، با ابلاغ استاندار فارس، محمدعلی فاضلی به عنوان دبیر شورای فضای مجازی استان، جواد قهرمانی به عنوان مسئول کارگروه توسعه زیرساخت ها و امنیت شورای فضای مجازی استان و فریدون خورشیدی مال احمدی به عنوان مسئول کارگروه فناوری دیجیتال شورای فضای مجازی استان منصوب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha